היעדר מיגון בפני הנגיף: שבתו רבבות עובדים במחסנים של ענקיות המסחר המקוון בארה"ב

עובדי מחסני אמזון ואינסטקארט הענקים שבתו השבוע בגלל היעדר מיגון נגד נגיף הקורובה בעת שהפנדמיה מפילה אלפי קרבנות ברחבי ארה"ב. כמו כן, היחידה לזכויות אדם בעיריית ניו יורק בודקת את פיטורי עובד במחסן של אמזון בסטטן איילנד שהיה בין מארגני שביתה.

כמו כן, השבוע נרשמו שביתות עובדים נוספות במחסני אמזון בארה"ב, במחאה על העדר מיגון הולם לעובדים מפני הנגיף. על אף שאמזון לא פרסמה נתונים מדויקים, ברחבי ארה"ב דווח על לא פחות מ-11 מרכזי משלוחים והפצה השייכים לענקית הסחר המקוון, שבהם לפחות עובד אחד אובחן כנשא של הנגיף. במיניסוטה הורו רשויות הבריאות לסגור את המקום ולבצע בו ניקיון יסודי. בקנטקי הוחלט לסגור מרכז משלוחים למשך כמה ימים, אך לפני שנפתח מחדש המושל הורה לסגור את המקום עד אתמול (רביעי).

כאמור הניצוץ שהדליק את התבערה באמזון הוא פיטוריו של כריס סמולז. הארגון שמייצג את עובדי אמזון, הודיע שפיטורי סמולז היו בתגובה לכך שהוא מחה נגד תנאי העבודה במחסן שלו, וארגן את מחאת העובדים. ראש העיר ביל דה בלאזיו אמר לכתבים שנציבות זכויות האדם של העירייה בודקת את ההאשמות נגד אמזון. אם הן יהיו נכונות, הוא הוסיף, "זו תהיה הפרה של חוק זכויות האדם של העיר שלנו, ונפעל בעניין זה מיד". במחסן בסטטן איילנד מועסקים 4,400 עובדים.