תושבי שכונת אבו כביר בדרום תל-אביב נערכים למאבק בהרס השכונה

התושבים הוותיקים של שכונת אבו כביר בדרום תל אביב נערכים למאבק נגד פינוי השכונה. העירייה חילקה צווי פינוי בחודשים האחרונים לבתי 25 המשפחות החיות בשכונה. שוטרים ועובדי עירייה פינו בחודש שעבר את יוסי דניאלי (56), ובחודשים שקדמו לו – נהרסו ארבעה בתי משפחה נוספים. דניאלי, כמו רבים מהתושבים, נולד בשכונה בה התיישבה משפחתו ב-1953. לטענת העירייה, זו מתכננת להרוס את השכונה כדי להרחיב את פארק החורשות הסמוך על חשבונה, ואולם התושבים אינם נוטים להאמין לכך.

2019-06-01_181343

אסיפת תושבים בה השתתפו פעילי חד"ש ובנק"י, ביום ראשון שעבר, בבית הכנסת באבו כביר (צילום: כרמן אלמקייס)

שמעון גולן, תושב השכונה ב-66 השנים האחרונות, סיפר ל"זו הדרך": "אנחנו מכירים את התכנית של חולדאי. העירייה אומרת שזה פארק כדי שיאשרו לה להרוס, ואז מתישהו יהפכו את הפארק לבנייני יוקרה". אחותו, אורה (גולן) גריב, מסרה בשיחה עם האתר "שיחה מקומית": "סוף סוף משקיעים בדרום תל אביב, אבל למה על חשבוננו? למה מעדיפים פארקים על בתים?".

התושבים קיימו כמה כינוסי ומשמרות מחאה בשבועות האחרונים. הם ממשיכים להיאבק במדיניות העירייה המתעלמת מזכותם על הקרקע ואף מזכותם לפיצויים הולמים. תושבים כועסים בשל הפיצויים הזעומים שהוצעו להם. הם דורשים פיצוי כספי הולם ודיור חלופי אם יהרסו את בתיהם לטובת הפרויקט העירוני. גולן הוסיף: "לאחותי השנייה, חנה, הציעו מיליון שקל עבור הדירה שלה. זה נשמע הרבה, אבל איפה היא יכולה לקנות דירה בסכום הזה? ולי, על בית עסק ועל דירה – 660 אלף. כשהעירייה אומרת לך דבר כזה, זו בשורת איוב. אני משותק".

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב