חד"ש תעלה: הברית עם תע"ל מציבה אלטרנטיבה ראויה לצדק, שלום ושוויון

לאחר מו"מ ארוך, הודיעו החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) והתנועה הערבית לשינוי (תע"ל) בשבוע שעבר (21.2) על ריצה ברשימה אחת בבחירות קרובות. בראש הרשימה יעמוד חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש). בתפקיד יו"ר משותף יכהן ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) שיוצב במקום השני.

2019-02-27_210500

במקום השלישי נמצאת ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש), במקום הרביעי – ח"כ לשעבר אוסאמה סעדי (תע"ל), במקום החמישי – ד"ר עופר כסיף (חד"ש), במקום השישי – ח"כ יוסף ג'בארין, במקום השביעי – סונדוס סלאח (תע"ל), במקום השמיני – ג'אבר עסאקלה (חד"ש, ר' ריאיון בע' 3), ובמקום התשיעי – טלאל אל-קרנאוי. סוגר את העשירייה הראשונה ח"כ לשעבר יוסף אל-עטאונה (חד"ש).

עם חתימת ההסכם והגשת הרשימה המשותפת לוועדת הבחירות המרכזית, מסר ח"כ עודה: "אני שמח שהסכמנו על ריצה משותפת עם ח"כ אחמד טיבי ותנועתו. זאת שעה שהימין הכהניסטי מתאחד, ואנחנו חייבים לדאוג לא לאבד אף קול".

לדבריו, אל מול ההסתה, הגזענות וניסיונות הדה-לגיטימציה לציבור הערבי – אנחנו מציבים אלטרנטיבה של שמאל אמתי יהודי-ערבי, הפועל למען סיום הכיבוש, למען שלום, למען דמוקרטיה ושוויון. אנו נלחמים למען האינטרסים של שני העמים".

במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע (24.2) בחיפה, הוסיף מזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה, שריכז את צוות המו"מ מטעם החזית: "עשינו כל שביכולתנו כדי לשמור על קיומה של הרשימה המשותפת. אפילו היינו מוכנים לוותר על ראשות הרשימה ולהקים הנהגה משותפת, אך ללא הואיל מבחינת יתר שותפינו".