לקראת שביתה ברכבת הקלה הירושלמית; פוטר בגלל התארגנות והוחזר לעבודה

ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים מתכוון לפתוח בשביתה החל מיום שלישי הבא, 1 בינואר 2019. על פי פרסום במקומון "כל העיר" הסיבה לשביתה היא חששם של ועד נהגי הרכבת הקלה לבטיחות הנוסעים והולכי הרגל. מרחב ירושלים בהסתדרות נותן גיבוי מלא לוועד עובדי הרכבת הקלה.

2018-12-25_195929

השבוע התקיימה פגישה בין ועד נהגי הרכבת הקלה ונציגי מרחב ירושלים בהסתדרות עם הנהלת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים. בפגישה לא נרשמה פריצת דרך. בשיחה עם "כל העיר" אמר אבי גבאי, יו"ר ועד נהגי הרכבת הקלה, כי "הטענות שלנו בנושא הבטיחות עלו כבר מזמן. ועד העובדים הוציא תכתובות שונות לאורך החודשים האחרונים, אך לצערנו הדברים נפלו על אוזניים ערלות. אנחנו לא מתכוונים לסכן את ציבור הנוסעים ולא את בריאותם של עובדי הרכבת הקלה. מבחינתנו מדובר בקו אדום".

לדברי גבאי, "ועד עובדי הרכבת פתח בסכסוך עבודה בנוגע למחסור בגדרות בטיחות לאורך תוואי הרכבת הקלה. המחסור הזה מאפשר לרוכבי אופניים להשתולל על פסי הרכבת ולגרום לנהגים לבצע בלימות חירום, דבר שמוביל לפציעות של נוסעי הרכבת. כמו כן, בשעות הלילה מסתובבים על תוואי הרכבת ברחוב יפו לא מעט צעירים שיכורים שמשתוללים בסמוך לרכבת או לפניה. לפעמים הם מניחים חפצים על המסילה ומסמנים לנהג לעצור".

לוועד ישנן טענות גם על תנאי העבודה של נהגי הרכבת הקלה. לדברי גבאי, "בתוך תא הנהג יש מחסור באוויר. הדבר גורם לסחרחורות וכאבי ראש של הנהגים. יש לנו אישור של המשרד לאיכות הסביבה שבדקו את הנושא. אנחנו מצפים שהנהלת הרכבת תעשה משהו בנדון, אך למרות פניות שלנו שום דבר לא השתנה". גבאי מוסיף ואומר כי "הנחנו בפני הנהלת הרכבת הצעות שונות לשינוי המצב כדי להבטיח את ביטחון הנוסעים והנהגים של הרכבת. אנחנו מקווים שיימצא פתרון בשבוע הקרוב".

יצוין ששופט בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קיבל אתמול (שני) את בקשת ההסתדרות והורה להשיב באופן מיידי לעבודה נהג מיניבוס שפוטר לאחר 13 שנים מחברת ההיסעים שחר-צח. פסק הדין קובע כי הפיטורים נעשו בניגוד לדין רק בשל חברותו ופעילותו של הנהג בהליך ההתארגנות של העובדים בהסתדרות.

כחלק מההחלטה הורה בית הדין להנהלת החברה להשיב את הנהג באופן מיידי לעבודתו ולפעול לשיבוצו לעבודה בפועל, כמו גם לשלם לו את מלא שכרו וזכויותיו מיום הפיטורים ואילך.