בן דוד נבחרה כדי לעמוד בראש הסתדרות המורים; חד"ש זכתה ל-4% מהקולות

מתוצאות הבחירות להסתדרות המורים שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי יפה בן דוד העומדת בראש סיעת אמי, ניצחה בתום שני ימי בחירות. בן דוד כיהנה בעבר כסגניתו של מזכ״ל ההסתדרות לשעבר, יוסי וסרמן, שפרש לאחר שהואשם בעבירות שוחד. סיעת אמי ברשות יפה בן דוד זכתה ל-33%  מקולות הבוחרים, סיעת קליין האופוזיציונית של גילה קליין – 27%, הסיעה הדתית עוד 15% ורשימת חד"ש היהודיתערבית ל-4%. אחוז ההצבעה היה נמוך – כ-30% בלבד, על אף האישור ליום הצבעה נוסף שנערך אתמול. עבור רשימת חד"ש הצביעו כ-3 אלף מורות ומורים והמחוזות בהם היא זכתה למרבית הקולות הם: חיפה (1,200), נצרת (550), חדרה (300), נתניה (200) וירושלים (150).

2017-05-26_164738

יפה בן דוד (צילום: הסתדרות המורים)

עם זאת, במטה סיעת נחל בראשות קליין טוענים כי בידיהם עדויות לאי סדרים במערכת הבחירות, ואף לזיופים. מטעם הסיעה נמסר כי הם מתכננים להגיש עתירה נגד הליך הבחירות בהקדם.

בן דוד מסרה כי "אני מודה לכל עובדי ההוראה והגמלאים על האמון וההזדמנות להמשיך בעשייה בה התחלנו לפני חמישה חודשים גם בחמש השנים הבאות. המסע האמיתי לקידום מעמד עובדי ההוראה ממשיך עכשיו. תפקידי כמזכ״לית מלא באתגרים ומשימות, אולם אני נכונה להם וניגשת אליהם חדורת מטרה ומלאת אמונה. אני סמוכה ובטוחה שנצליח לעמוד בכל אתגר, ונצעיד את הסתדרות המורים לעתיד טוב יותר. אשרת את עובדי ההוראה והגמלאים באמונה, במסירות, במקצועיות, בשקיפות ובאהבה גדולה". סיעת נחל נמסר כי "מערך זיופים לכאורה נעשו ונחשפו במהלך הבחירות. הזיופים יתבררו בבית המשפט המחוזי, ולא בבית הדין הפנימי של הסתדרות המורים, שהרכבו ממונה ומפוטר על ידי ההנהגה".

הבחירות להסתדרות המורים התקיימו ביום חמישי שעבר, אך בשל שיבושים שמנעו מחלק מבעלי זכות הבחירה להצביע ביום הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות, השופט בדימוס יעקב שמעוני, "יום בחירות משלים" שהתקיים אתמול. סיעת נחל דרשה בתגובה לפסול את הבחירות, בטענה כי בידיה הוכחות לשיבושים ואי סדרים שהיטו את תוצאות הבחירות, אך שמעוני תקף בתגובה את נציגי הסיעה וטען כי מדובר "באלימות ובהפצת שקרים".