הצהרת 1 במאי 2017 של כוח לעובדים: למען חברה ללא מנצלים וללא מנוצלים

"כמו בכל שנה, גם השנה נציין את יומם של הפועלים והפועלות שמצוין כבר למעלה מ-120 שנים, ונמשיך להיאבק למען שוויון וצדק לכלל העובדות והעובדים, יהודים וערבים, אזרחים ומי שאינם בעלי מעמד של אזרח, נשים וגברים. והכל תוך חתירה אל המטרות ארוכות הטווח של חברה ללא מעמדות, חברה ללא מנצלים וללא מנוצלים." כך נאמר היום (שני) בהצהרה שפרסם הארגון כוח לעובדים לציון יום הסולידריות הבינלאומית של העובדים.

באחד במאי 2017, במלאת עשר שנים לפעולת "כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי", מונה הארגון כ-15,000 חברות וחברים ומייצג כ-35,000 עובדות ועובדים. "בעשר שנים אלה שינה הארגון את פני העבודה המאורגנת בישראל. כוח לעובדים הגדיל את שיעור העובדים והעובדות המאורגנים במשק, יזם וקידם העלאה של שכר המינימום ל-30 שקל לשעה, תרם לצמצום ההעסקה הקבלנית הנצלנית ושיפר את תנאי העסקתם של עשרות אלפי עובדות ועובדים, חברי וחברות הארגון ועובדות ועובדים מיוצגים. כוח לעובדים מחזיר את הכוח לעובדים בהתארגנות שאותה מובילים העובדים עצמם, בזכות ובאפשרות של העובדים לקבל את ההחלטות המרכזיות על מאבקם, שהפכה לשגרה ולנורמה עבור עשרות אלפי עובדים מאורגנים", נאמר בהודעה.

2017-05-01_165453

עוד צוין שהצהרה שכוח לעובדים "הוא ארגונם של העובדים החברים בו ושל מעמד העובדים בכללותו, והוא פועל וימשיך לפעול אך ורק למען האינטרסים של מעמד העובדים. את הכוח הזה אנחנו מבקשים להמשיך ולהפעיל השנה לשיפור תנאי ההעסקה של חברי הארגון, של כלל העובדים במשק וגם עבור מי שכבר אינם עובדים, אלו שקולם כמעט ולא נשמע העובדים מחוסרי הפנסיה. בימים שבהם כוחות אנטי דמוקרטיים ואנטי סולידריים זוכים לניצחונות פוליטיים בארץ ובעולם, ממשיך כוח לעובדים להיאבק לטובת מעמד העובדים וסולידריות חברתית. פעלנו לקידום תנאי עבודה הוגנים ומכבדים, פעלנו למימוש הסכמים קיימים, פעלנו לחתימה על הסכמים קיבוציים חדשים, פעלנו לכיבוד חובות המדינה והמעבידים כלפי האדם העובד והאישה העובדת אל מול כוחם של בעלי ההון. פעלנו בכל החזיתות הללו תוך חיזוק הסולידריות בין העובדים והעובדות כולם, בין קבוצות עובדות ועובדים וחיזוק עובדים ועובדות מוחלשים".