3,000 עובדי המעבדות הרפואיות יפתחו מחר בשביתה: 'הגיעו מים עד נפש'

3,000 עובדי המעבדות הרפואיות יפתחו החל ממחר (חמישי) בשביתה כך מסרה ההסתדרות. השביתה תכלול את כל המעבדות בבתי החולים בארץ, מעבדות משרד הבריאות וכל המרפאות של שירותי בריאות כללית.

לצד שיבושים אפשריים בניתוחים, לא יבוצעו בדיקות מעבדה בבתי החולים ובמרפאות של כללית, לרבות בדיקות דם וכד'. העובדים, שהתריעו מפני קריסת המעבדות, מוחים על עומסי העבודה ועל התנאים, שלדבריהם פוגעים באפשרותם לספק שירות רפואי מקצועי.

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון, הודיעה למנהלי המעבדות כי השביתה תכלול את גם שירותי הפיקוח והניטור על מים, מזון ומחלות מדבקות. המשמעות היא הפסקת הבדיקות לניטור מי השתייה והמים בחופי הרחצה, בבריכות השחייה ובמקוואות; והפסקת הבדיקות לאיתור התפרצויות של מחלות, הרעלות מזון, ושיבושים בשירותים רבים נוספים.

לדברי אדמון, "הגיעו מים עד נפש, מצד אחד המדינה הניפה כדגל את המלחמה בזיהומים, אך מצד שני היא מתנהלת בצורה הפוכה ומקשה על עובדי המעבדות המקצועיים והמסורים לבצע את מלאכתם. אני קוראת לאנשי משרדי האוצר והבריאות להתעורר ולפתור את המשבר לפני שיהיה מאוחר מדי. בריאות הציבור מונחת פה על הכף. לא ייתכן שהמעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור קורסות, ואף גורם ממשלתי לא נותן על כך את הדעת ולא מוכן לשנות את המצב".