כוחות הגרילה בקולומביה ישחררו גנרל שבוי כמחווה במסגרת שיחות השלום

כוחות הגרילה בקולומביה עומדים לשחרר גנרל שבוי כמחווה במסגרת שיחות השלום עם הממשלה הנערכות בהוואנה, קובה. הנהגת הכוחות המזוינים המהפכנים של קולומביה (תנועת הגרילה הוותיקה, הידועה בראשי התיבות בשפה הספרדית פאר"ק – (FARC הודיעה כי תשחרר את הגנרל שנשבה מצבא קולומביה. מעצרו של הגנרל בתחילת השבוע גרמה לנשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, להשעות את שיחות השלום עם המחתרת המרקסיסטית. ההסכם לשחרור הגנרל, רובן דריו אלזאטה מורה, מפקד הכוחות הפועלים נגד הגרילה באזור, נחתם בהוואנה והושג בעזרת מתווכים מקובה ונורבגיה.

על פי הודעת יחידת הגרילה "הגנרל לבש בגדים אזרחים אבל זוהה מייד על ידי כוחותינו. גנרל אלזאטה נמנה עם מפקדי צבא קולומביה הבכירים, במסגרת כוח פיקוד שהוקם על ידי הפנטגון במלחמה נגד העם והמרד מזוין". עוד נאמר בהודעה "גורלו של הגנרל אלזאטה ייקבע על ידי המפקדים".

2014-11-21_193341

חברים במשלחת השלום של הגרילה בהוואנה: המפקדים ויקטוריה סנדינו, פבלו אטראטו ופסטור אלאפה (צילום: פאר"ק)

הסכסוך בין המורדים המרקסיסטים לבין ממשלות קולומביה הימיניות הוא העימות הארוך ביותר בדרום אמריקה, וכ-200 אלף בני נהרגו במהלך 50 השנים שבהן הוא נמשך. המורדים, דורשים חלוקה צודקת של קרקעות עבור החקלאים וצדק חברתי כלכל והם פועלים בכל שטחה של המדינה הדרום אמריקנית. עם השנים הפך פאר"ק לאחד מארגוני המורדים הגדולים בעולם, החולש על שטחים נרחבים במדינה. אחרי עשרות שנים של מלחמה עקובה מדם, הצליחו להביא כוחות הגרילה את הממשלה אל שולחן המו"מ בעיר הוואנה, בתיווכם של נציגי קובה ונורבגיה.

הודעת הגרילה על מעצרו של הגנרל הקולומביאני (הספרדית):

http://www.pazfarc-ep.org/index.php/noticias-comunicados-documentos-farc-ep/estado-mayor-central-emc/2283-farc-ep-confirman-que-el-alzate-mora-est%C3%A1-en-su-poder

הודעת המתווכים הקובני והנורבגית על שחרורו הקרוב של הגנרל (3.07 דקות, בספרדית):

https://www.youtube.com/watch?v=gcJfXFn_pq8

לאתר הכוחות המזוינים המהפכנים של קולומביה (בספרדית):

http://www.pazfarc-ep.org