עובדי הטלוויזיה היוונית ממשיכים לשדר חרף האיסור הממשלתי

 עובדי הטלוויזיה היוונית ממשיכים לשדר חרף האיסור הממשלתי והממשלה הימנית מאיימת לנקוט בצעדים משפטיים נגד כל עובד או עיתונאי העושה שימוש במתקני רשות השידור, המדבר בשמה או המשרד באמצעות הרדיו או הטלוויזיה תחת הלוגו שלה. יצויין שרבבות ממשיכים למחות מחוץ למטה רשות השידור הממשלתית באתונה. אתמול, במסגרת שביתה כללית ברחבי המדינה, אף נערכה הפגנה גדולה בהשתתפות מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית דימיטריס קוצומפאס. ההפגנה התקיימה בזמן שעשרות עיתונאים נשארו באולפן והמשיכו לשדר, חרף ההוראה הפתאומית לסגור את התחנה ולפנות את הבניין.

פעילי מערך הכוחות המעמדיים של המפלגה הקומוניסטית בהפגנה מול מטה רשות השידור, אתמול, בצפון אתונה (צילום: תחנה 902)

ראש הממשלה, אנטוניס סמארס, אמר כי הציבור זקוק לרפורמה בשידור הציבורי, וטען כי רשות השידור הקיימת לקתה בחוסר שקיפות ניהולי. לעומת זאת, העיתונאי הבכיר מנוליס קיפריו, שממשיך לשדר מתוך התחנה, אמר כי הצהרה זו מהווה "הכרזת מלחמה על העיתונות והדמוקרטיה". לדבריו, מדובר ב"עלבון לעם היווני, משום שרק לפני שנה הממשלה לקחה על עצמה לנהל את הרשות, וקשה להבין איך פתאום הם גילו את כל הדברים הללו שהם טוענים".

הארגון הבינלאומי "עיתונאים ללא גבולות" גינה את סגירת את רשות השידור, ומסר כי מדובר ב"החלטה מוזרה". לדברי הארגון, "בשלוש השנים האחרונות יוון צנחה כ-50 מקומות בדירוג חופש העיתונות. זו נפילת שיא בתקופה כזו קצרה עבור מדינה חברה באיחוד האירופי". בארגון נימקו את הדירוג בשל אלימות כלפי כתבים שסיקרו המחאות החברתיות ההמוניות וחוסר ענישה בנושא, ואיומים נגד עיתונאים מצד המפלגה הניאו-נאצית "השחר המוזהב". יצוין שה"שחר המוזהב" היא המפלגה היחידה, פרט למפלגה השמרנית שבשלטון, התומכת בסגירת הרשות.

יצוין שהשידורים של רשות השידור מתאפשרים כי המפלגה הקומוניסטית העבירה לידי העיתונאים והטכנאים זמן שידור בתחנה שבבעלותה: 902 ובאתר האינטרנט שלה. כעת מתארגנים פעילויות סולידריות בכל העולם, בייחוד של איגודי העיתונאים.

הודעה שפרסמה המפלגה הקומוניסטית של יוון בעקבות השביתה, אתמול (באנגלית, רוסית וספרדית):

http://www.solidnet.org/greece-communist-party-of-greece-/4142-cp-of-greece-24hr-strike-in-the-public-and-private-sector-against-the-closure-of-the-public-television-ert–en-ru-sp-ar

למנשר הקורא לאיגודים העיתונאים בעולם להביע תמיכה בעמיתיהם ברשות השידור היוונית:

 

http://www.ifj.org/en/articles/ifj-efj-call-for-affiliates-to-take-action-in-support-of-greek-colleagues