שביתה כללית ביוון בעקבות סגירת רשות השידור

"המפלגה הקומוניסטית העמידה לרשות עובדי רשות השידור היוונית ועיתונאיה את תחנת הטלוויזיה שלה ואת אתרי האינטרנט כדי לאפשר להמשיך ולשדר". כך מסרו אתמול (רביעי) ראשי ועד הטכנאים של רשות השידור היוונית במהלך מסיבת עיתונאים שקיימו באתונה. זאת לאחר שממשלת יוון הניאו-ליברלית החליטה במפתיע להפסיק ביום שלישי האחרון בחצות את שידורי כל תחנות הטלוויזיה והרדיו הממלכתיות. כ-2,500 מעובדי התחנות פוטרו ועקב כך נערכה היום שביתה כללית ביוון. למרות הסגירה, טכנאים ועיתונאים שבו לעבודה ומוסיפים לשדר באמצעות תחנות טלוויזיה אחרות ואתרי האינטרנט. במרכז השידורים המחאה הגוברת נגד סגירת הרשות – שיש לה תקדים אחד: הכיבוש הנאצי ב-1941.

ביום שלישי סמוך לשעה 23:00 פרסמו כל תחנות השידור הציבוריות, ברדיו ובטלוויזיה, הודעה על הפסקת השידורים וכעבור כשעה ירדו מן האוויר. "ברכות לממשלת יוון. זו מכה קשה לדמוקרטיה", אמר מגיש החדשות אנטוניס אלאפוגיורגוס במהלך השידור האחרון. גם הקריינית סטוורולה קריסטופילה נשמעה נסערת: "קיוויתי עד לרגע האחרון שכל זה לא יתממש. זה פשוט לא יאומן".

משטרת יוון תגברה את כוחותיה סמוך לאולפני תחנות השידור ברחבי המדינה וגירשה מהבניין את כל עובדיה. פרט לעשרות שהתבצרו במבנה ושהיו למאות אתמול והיום. שעות לפני כן, הפגינו אלפים מעובדי רשות השידור היוונית (ERT) ותומכי השידור הממלכתי סמוך לבניין הרשות באתונה. בין המפגינים: פעילי המפלגה הקומוניסטית, אנשי חזית השמאל "סיריזה" ושל החזית האנטי-קפיטליסטית של השמאל הרדיקלי "אנטרזיה". בסך הכל נסגרו שלושה ערוצי טלוויזיה ארציים, ערוץ לווייני ומערך שידורי הרדיו הארצי והמקומי ובו עשרות תחנות. אל המפגינים הצטרפו גם פוליטיקאים מהאופוזיציה כגון אלכס ציפרס, מנהיג "סיריזה" ואלקה פפאריגה, מראשי המפלגה הקומוניסטית.


צילום מסך: שידורי הטלוויזיה הציבורית היוונית באמצעות אתר האינטרנט ותחנת הטלוויזיה של המפלגה הקומוניסטית היוונית

דובר הממשלה השמרנית סימוס קליקוגלו, איש רשות השידור היוונית לשעבר, מסר ש"לא היה מנוס" מסגירת הרשות ופיטורי אלפי עובדיה "כחלק מתוכנית החילוץ שגיבשו האיחוד האירופי, הבנק האירופי וקרן המטבע הבינלאומית". כחלק מהתכנית נדרשת ממשלת יוון לפטר כ-15,000 מעובדי המגזר הציבורי עד סוף השנה.

לקריאה של איגוד העיתונאים הבינלאומי נגד סגירת התחנה (באנגלית):

http://www.ifj.org/en/articles/ifj-efj-call-for-greek-government-to-revoke-closure-of-public-broadcaster

גילוי דעת של המפלגה הקומוניסטית היוונית בעקבות סגירת רשות השידור (ביוונית):

http://www.kke.gr/anakoinoseis_grafeioy_typoy/dhloseis_toy_gg_ths_ke_toy_kke_dhmhtrh_koytsoympa_kata_thn_episkepsh_toy_sto_radiomegaro_ths_ert