הסגל הזוטר דורש צדק חברתי בהשכלה הגבוהה

סגל הזוטר בישראל דורש בימים אלה צדק חברתי בהשכלה הגבוהה, הכולל שדרוג ההפרשות לפנסיה, פתרון בעיית ה"מרצים מן החוץ", ביטחון תעסוקתי והפסקת ההעסקה במתכונת קבלנית לסמסטר אחד בלבד, למשך ארבעה עד שישה חודשים, שיפור שכר המתרגלים והסדרת מלגות המחקר. כמו כן, דורש הסגל הזוטר ממנכ"ל הות"ת להפגין אחריות חברתית, קודם כל לגבי המורים מן החוץ ועמיתי ההוראה שמלמדים שנים רבות באוניברסיטאות ובמכללות.

 

הסגל הזוטר דורש גם צדק חברתי בהשכלה גבוהה, הפגנה השבוע בבת-ים (צילום: אקטיבסטילס)

במסר שנשלח אל אלפי חברי הסגל הזוטר על ידי ארגונם נאמר "אנחנו שמחים לעדכן אתכם כי היום התקיימה פגישת מו"מ ראשונה עם ועד ראשי האוניברסיטאות בתיווך ות"ת לאחר הקפאה של חודשיים – בישיבה הוחלט על התנעת המו"מ מחדש, ונקבע לוח זמנים להמשך ההידברות  על רקע המאבקים המתחוללים בימים אילו הדגישו בישיבה נציגי הסגל הזוטר את הצורך ליישם צדק חברתי גם בהשכלה הגבוהה. זאת בעיקר בנושאים כמו ביטחון תעסוקתי ורצף העסקה – תנאי עבודה שאצל סגל זוטר עדיין אינם ברורים מאליהם". 

ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר, מסרה כי "בשנתיים האחרונות הות"ת לא פעלה כגוף המקדם שיקולים של טובת עובדים זוטרים ואחריות חברתית במערכת האקמית. עד כה סירבה ות"ת להתייחס לסגל האקדמי הזוטר ולמורים מן החוץ, הן במסגרת הרפורמה שלה, והן במסגרת ההסכם שנחתם עם המכללות. זאת ועוד, ההסכם שנחתם לאחרונה עם הסגל האקדמי הבכיר במכללות מתעלם מן המורים מן החוץ, המהווים 80% מהמרצים במכללות המועסקים בכני שלישים מהתקנים של הסגל האקדמי". סרוק מסמנת אחראי ברור לקיפאון: "פרופ' מנואל טרכטנברג, שמשמש כיום כיו"ר ות"ת, הוא זה שאמור כיום לקדם סדר יום 'חברתי' יותר במדינה, ובתוקף תפקידו מצופה ממנו להתחיל קודם כל במערכת ההשכלה הגבוהה".