כינוס חירום בכנסת להצלת ים המלח

השדולה להצלת ים המלח בשיתוף השדולה הסביבתית-חברתית בראשות ח"כ דב חנין (חד"ש) יקיימו מחר (ב') כנס חירום לנוכח הכוונה המסתמנת בממשלה להחליט על העתקת מלונות ים המלח ממקומם. החלטה זו תגרום לנזקים חברתיים, כלכליים, וסביבתיים קשים, ובעיקר לא תיתן שום פתרון לבעיה היסודית של ההצפות באגן הדרומי.

מהשדולה להצלת ים המלח נמסר כי "פרויקט הגנות ים המלח הוא פרויקט לאומי והפתרון הנדרש הוא פתרון קבע לטווח הארוך. בשנים האחרונות נבחנו שלוש חלופות לפתרון בעיית עליית המפלס באגן הדרומי עקב פעילות מפעלי ים המלח והצטברות המשקעים בבריכות האידוי: העתקת המלונות, בניית סוללות, וקציר המלח. רוב הגורמים העוסקים בהצלת ים המלח ואשר השתתפו בדיוני השדולה רואים בחלופת קציר המלח כחלופה הנכונה והראויה, בהתבסס על ניתוחים כלכליים-סביבתיים. על אף עלותו השוטפת הגבוהה, זהו פתרון קבוע ובעל ההשפעה הסביבתית המצומצמת ביותר ביחס לחלופות האחרות".

לדברי השדולה האפשרות של העתקת המלונות פירושה הרס אזור התיירות של דרום ים המלח, ובנייתו מחדש במקום אחר על כל המשתמע מכך מבחינה תכנונית. זהו עניין של שנים רבות, שבמהלכן תהיה פגיעה אנושה בתיירות ופיטורים המוניים של עובדים, ולכך לא ניתן להסכים. בנוסף לכך, זהו פתרון זמני בלבד: אי-טיפול במשקעים בתחתית האגן, ינציח את הבעיה.

כאמור, כנס החירום יתקיים מחר בשעה 13:00. בדיון ישתתפו נציגי משרדי ממשלה, ראשי רשויות מקומיות, נציגי המגזר העסקי והתיירותי, ארגוני הסביבה, ועדי עובדים ונציגי התושבים.

לאישורי הגעה נא לכנסת לפנות לדוא"ל: deadsea@nitzan.org.il