ראש העיר נצרת ג'ראייסי – ישוב לכיסאו

מהפך אחרי מהפך בנצרת: חודשיים אחרי שעלי סאלם הוכרז כראש העיר החדש, היום (רביעי) נספרו 47 הקולות האחרונים שנפסלו על ידי ועדת הבחירות. הספירה נעשתה אחרי שאתמול קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת נחמה מוניץ את ערעורו של ג'ראייסי, מראשי חד"ש, והורתה לוועדת הבחירות לספור את הקולות ב-47 מעטפות שנפסלו, רובן של מוגבלי ניידות. זאת, משום שלא הייתה עליהן חתימה של חבר ועדת קלפי.

2014-01-08_201013

הפגנת האחד במאי בנצרת. במרכז בין חברי הכנסת מוחמד ברכה ועפו אגבריה: ראמז ג'ראייסי (צילום: אל אתיחאד)

בבחירות לראשות העיר באוקטובר האחרון ניצח עלי סאלם את ראמז ג'ראייסי, ראש עיריית נצרת ב-19 השנים האחרונות, בהפרש זעום של 22 קולות בלבד. ג'ראייסי וחד"ש הוציאו בשעתו צו מניעה לפרסום תוצאות הבחירות, כי עשרות מעטפות נפסלו שלא כדין על ידי ועדת הבחירות המקומית, וכי הדבר הטה את תוצאות הבחירות. ב-30 באוקטובר הסיר בית המשפט העליון את הצו שמנע את פרסום התוצאות, ושלח את באי כוחו של ג'ראייסי להגיש ערעור על תוצאות הבחירות. עוד באותו יום התכנסה ועדת הבחירות המקומית והכריזה באופן רשמי כי סאלם הוא ראש העיר הנבחר של נצרת.ההתפתחות הבאה הייתה לפני כשבועיים, אז קיבל בית המשפט המחוזי חלק מערעורו של ג'ראייסי ופסק כי מתוך כ-90 קולות שנפסלו, ייפתחו רק 47 מעטפות. פתיחת המעטפות התעכבה בשל ערעור שהגיש סאלם, אולם אתמול כאמור פסקה השופטת כי המעטפות ייפתחו היום, וכי ספירת הקולות צריכה להיעשות עד היום בשעה 16:00. בתום ספירת הקולות נקבע שוב מהפך בנצרת.

מתוך 47 קולות שנספרו, ב-37 קולות זכה ג'רייסי. יריבו המר סאלם קיבל שישה קולות בלבד, ואילו ח"כ חנין זועבי קיבלה שני קולות בלבד. המועמד יוסף איעד קיבל קול אחד בלבד, וקול נוסף נפסל. מהפרש של 22 קולות לטובת ראש העיר הנוכחי סאלם, התהפכו על פיהן תוצאות הבחירות, ובתום ספירת הקולות הבעייתיים ניצח ראש העיר היוצא ג'ארייסי בהפרש של תשעה קולות בלבד. כך, חודשיים אחרי שג'ראייסי נאלץ להיפרד מכיסא ראש העיר, הוא צפוי לשוב אליו בשבועות הקרובים.יצוין שטרם הסתיימה המערכה המשפטית בעיר הצפונית כי בתי המשפט טרם דנו על שתי עתירות נוספות הקשורות לבחירות בנצרת.