1,600 שליחי 'תן ביס' התאגדו בהסתדרות ודרושים חתימה על הסכם קיבוצי

כ-1,600 שליחי "תן ביס" התאגדו בהסתדרות, במטרה להסדיר את תנאי העסקתם. בניגוד למתחרה העיקרית בתחום המשולחים, "וולט", בין שליחי "תן ביס" למעסיקיהם מתקיימים יחסי עובדמעביד. לצד תנאי ההעסקה הראשוניים שמגיעים להם מתוקף היותם עובדים שכירים, העובדים שהתאגדו בהסתדרות מבקשים לקבל בין היתר גם את הכנסת הפרמיות לשכר הבסיס, תשלום שעות שבת על פי שכר העבודה הריאלי, הסדרת מרחקי המשלוחים, תנאי רווחה בסיסיים והתחייבות לשעות עבודת מינימליות.

כרזה הקוראת להתאגד במסגרת ההסתדרות (צילום: ועד הפעולה של תן ביס)

דרישה מרכזית נוספת שמעלים העובדים היא ביטוח שליחים מיוחד שידאג להם במקרי אסון, במיוחד לקראת החורף. עובדים רבים מעידים שלאחר שעברו תאונות נותרו לבד, ולא קיבלו מענה הולם מצד החברה. העובדים המואגדים משתייכים לחברת סקובר, חברת הבת של "תן ביס", המעסיקה את השליחים. על פי ההסתדרות, עד כה חתמו על טפסי הצטרפות מעל ממחצית מהעובדים, ומכתב בדבר יציגות ההסתדרות נשלח למנכ"ל "תן ביס", תומר פפר.

"תן ביס" היא חברה ותיקה בתחום המזון והמשלוחים. עובדים רבים, בעיקר בענפי ההייטק, מקבלים ממעסיקיהם כרטיס נטען של "תן ביס" באמצעותו מסובסדות להם ארוחות ליד המשרד. לצד הכרטיס הנטען, מפעילה "תן ביס" שירות להזמנת משלוחים. בחודשים האחרונים הגדילה "תן ביס" מאוד את פעילותה, עם גדילת ההזמנות עקב הקורונה, ומאות עובדים חדשים נקלטו בחברה שפועלת כמעט בכל חלקי הארץ. יו"ר ועד הפעולה שהוקם בחברה, אדם שטיינר, מסר "להיות שליח זה מקצוע מכובד וחיוני במיוחד בתקופת הקורונה, אני מאמין שמקום עבודה נמדד גם בתנאים של העובדים. הגיע הזמן לדאוג לנו לביטחון תעסוקתי".