1600 עובדות ועובדים: לראשונה נחתם הסכם קיבוצי בבית החולים אסותא באשדוד

הסכם קיבוצי ראשון נחתם הבוקר (ראשון) בבית החולים הציבורי אסותא בעיר אשדוד. תוקפו שלוש שנים והוא חל על כ-1,600 עובדות ועובדים: אחיות ואחים, עובדי מינהל ומשק, כוחות עזר ועובדים פרארפואיים. ההסכם משפר את תנאי התעסוקה והרווחה של העובדים.

בית חולים אסותא באשדוד (צילום: ויקימדיה)

בעקבות מאבק ממושך של תושבי העיר, אסותא אשדוד נפתח ב-2017 והוא בית החולים הציבורי הראשון שהוקם בישראל מזה עשרות שנים. הוא נמצא בבעלות אסותא מרכזים רפואיים שבבעלות מכבי שירותי בריאות. עובדי בית החולים התאגדו בנובמבר 2017. ההסכם הקיבוצי מצטרף להסכם קיבוצי שנחתם בעבר עבור עובדי אסותא ברמת החייל תל אביב. גם עובדי אסותא חיפה, התאגדו בהסתדרות באוקטובר 2018.

בין עיקרי ההסכם: השוואה כמעט מלאה של תנאי שכר האחיות לאלו של המגזר הציבורי, לרבות באמצעות תוספות שכר. זאת, לרבות הצמדה עתידית של עדכון תנאי השכר של האחיות למגזר הציבורי. ההסכם מסדיר את תנאי העבודה של כלל העובדים בבית החולים, לרבות קביעת מנגנונים מוסכמים לקבלה ולסיום עבודה. כמו כן, יש בו מנגנון מובנה לשמירת זכויות וגובה השכר לעובדים הקיימים. ההסכם מסדיר את התנאים הארגוניים של כלל העובדים, ואת התנאים הכלכליים של האחיות, כאשר הוסכם כי בתוך חצי שנה יוסדרו תנאי השכר של שאר העובדים.