1,600 מפגינים נעצרו ברחבי רוסיה: הם קראו 'להפיל את הצאר פוטין'

יותר מ-1,600 מפגינים נעצרו אתמול (שבת) ברחבי רוסיה במהלך מחאה נגד הנשיא ולדימיר פוטין. כך מסר הבוקר העיתון "הומניטה". בין העצורים: מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני שקרא למתנגדי הקרמלין לצאת לרחובות לקראת השבעתו של פוטין לכהונה רביעית ביום שני, ולהביע את "התנגדותם לשלטונו הצארי". המעצרים נערכו ב-19 ערים שונות – כשליש מהמעצרים היו במוסקבה. "אנחנו נכריח את הרשויות, המורכבות מנוכלים ומגנבים, להתחשב במיליוני אזרחים שלא הצביעו לפוטין", אמר נבלני לפני ההפגנה.

2

מפגינים נגד פוטין, אתמול, במוסקבה (צילום: הומניטה)

 

פוטין ניצח ברוב מוחץ בבחירות שנערכו במארס האחרון והאריך את שלטונו בשש שנים נוספות, שבסיומן ישלים כמעט רבע מאה רצופה כמנהיגה של רוסיה, בתור נשיא או ראש ממשלה. בלני, שנפסל מלהתמודד בבחירות אחרי שהורשע במעילה במה שהיה לטענתו משפט פוליטי, נעצר זמן קצר לאחר שהגיע לכיכר פושקין במוסקבה, שם צעקו צעירים "רוסיה ללא פוטין" ו"להפיל את הצאר". הוא תועד כשהוא מוחזק על ידי חמישה שוטרים, שהכניסו אותו לניידת. לטענת המשטרה, הוא נעצר כי הוא ארגן הפגנה לא חוקית.

נבלני, שנעצר ונכלא פעמים רבות בעקבות ארגון הפגנות דומות, הספיק לנאום בקצרה מול תומכיו. הוא אמר להם כי הוא שמח שהם הגיעו. כאמור, ההפגנות נגד פוטין התקיימו גם במזרח הרחוק, בסיביר ובסנט פטרסבורג. בעיר יקטרינבורג שבהרי אוראל התאספו כאלף מפגינים, חלקם צעקו "להפיל את הצאר".