תשעה פלסטינים נהרגו בשישי מירי חיילים ברצועת עזה; הפגנת מחאה בסחנין

תשעה פלסטינים נהרגו אתמול, שישי, מירי חיילים ברצועת עזה. בין ההרוגים: אסר מורתג'אעיתונאי פלסטיני שנורה ומת הלילה (שבת) מפצעיוהוא נורה בידי חיילי צה"ל למרות שלבש אפוד ועליו הכיתוב PRESS (עיתונות) וחרף העובדה שעמד במרחק של מאות מטרים מגדר המערכת. על פי הדיווחים במערכת הבריאות בעזהארבעה עיתונאים נוספים נפצעו בהפגנות אתמול מירי חי, אחד מהם באורח קשה.

כאלף איש הפגינו בצהריים בסכנין במחאה על ההרג ההמוני בגבול הרצועהיו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבורי הערבי בישראל, מוחמד ברכה, שארגנה את ההפגנה, אמר למתכנסים: "ההפגנה היא התשובה שלנו לפשעי הכיבוש". בין היתר קראו המפגינים "עזה לא תיכנע לטנק, לתותח ולכיבוש". כמו כן, עיתונאים ערבים הניפו את תמונתו של מורתג'א. 

2018-04-07_175055

מפגינים נגד הטבח בעזה, היום, בעיר סכנין (צילום: אל אתיחאד)

מאזן גנאיים, ראש העיר סכנין ויו"ר הוועד הארצי לראשי הרשויות הערביות, אמר: "אי אפשר להתמודד עם הכיבוש והדיכוי אלא באיחוד השורות בקרב העם הפלסטיני, ואי אפשר להמשיך עם הפילוג. אנחנו קוראים לחקירה בינלאומית נגד הפשעים שאירעו נגד הפלסטינים בתהלוכות שהתקיימו בשבועיים האחרונים". גם איגוד העיתונאים הפלסטיני גינה את הריגתו של מורתג'א – והודיע כי יפנה בעניין לבית הדין הבינלאומי בהאג. בשעות הצהריים הגיעו כאלף בני אדם לטקס ההלוויה של מורתג'א, והביעו זעם על נסיבות מותו.

כאמור, תשעה פלסטינים נהרגו אתמול וכ-300 נפצעו מאש חיה בגבול רצועת עזה. כ-20 אלף בני אדם השתתפו בהפגנות, המתקיימות זה השבוע השני. לפי משרד הבריאות בעזה, מאז השבוע שעבר נהרגו 29 מפגינים ו-1296 נפצעו מירי חי ומירי כדורי גומי. 79 מהם עדיין במצב קשה.