תקפו נהג ערבי; ח"כ תומא-סלימאן: הגזענות משתוללת בעידוד הממשלה

שלושה נערים תקפו הבוקר (יום ג') נהג אוטובוס בגז פלפל – כיוון שלא איפשר להם לעלות לאוטובוס עם אופניים. הנהג, אדהם בדיר (33) תושב כפר קאסם, עובד בחברת אפיקים. הוא פונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה לקבלת טיפול רפואי.

2018-05-22_200032

בדיר סיפר כי הוא עובד בקו 5, שנוסע מפתח תקווה לכפר קאסם. כשהגיע לאזור ירקונים עצר בתחנה. "שם שלושה יהודים ביקשו לעלות לאוטובוס עם אופניים חשמליים. לא הסכמתי, כי זה אסור על פי ההנחיות. פתאום הם התחילו לקלל ולתקוף אותי בגז פלפל. אחר כך הם ברחו משם".

יו"ר השדולה נגד גזענות, ח"כ עאידה תומא-סלימאן ( חד"ש – הרשימה המשותפת), אמרה: "שר הביטחון ושר המשטרה 'בילו' את סוף השבוע שעבר בלהסית נגד חברי כנסת ערבים והנהגת הציבור הערבי בישראל. בכך, הם לא רק הפקירו את דמם, אלא גם סימנו את החברה הערבית כולה כמטרה לגיטימית למתקפה. הבוקר הניבה הסתה זו תוצאות כואבות, ושלושה צעירים יהודיים תקפו נהג אוטובוס ערבי שהסיעם".

לדבריה "התבטאויות אלו אינם עשבים שוטים, אלא מדיניות והשקפת עולם מסוכנת. שרי הממשלה ומי שעומד בראשה, צועדים בצעדים מכוונים ולצערי בטוחים לכיוון טיפוח חברה גזענית ומסיתה. אולם חשוב שיזכרו טוב מאוד שכשהגזענות משתוללת, והמדורה מלובה עוד ועוד באש, האש הזו עוד תשרוף את כולם ולא תבחין בין לאום אחד לשני, או מוצא אחד למוצא אחר".