תקיפת ח"כ כסיף בידי שוטרים בהפגנה בשייח' ג'ראח: המשותפת דורשת להקים ועדת חקירה

סיעת הרשימה המשותפת גינתה אמש (שישי) בחריפות את התקיפה האלימה והברוטאלית של שוטרים נגד ח"כ עופר כסיף בהפגנת המחאה בשייח' ג'ראח. לדברי הרשימה "התפרצות השוטרים מזעזעת כנגד כל אזרח ומפגין וכך נגד ח"כ כסיף שהצטרף למחאתם של פלסטינים וישראלים בשל נישול תושבי השכונה הפלסטינים מבתיהם לטובת מתנחלים". עוד ציינו במשותפת כי "אין זו הפעם הראשונה ששוטרים תוקפים ח"כ אבל הפעם התמונות קשות ומזעזעות. מדובר בעבירה על החוק בידי השוטרים שהיכו וחנקו את עופר כסיף. האחריות על התקיפה האלימה היא לא רק על השוטרים האלימים אלא על הרוח הנושבת מלמעלה למטה נגד אזרחים ומפגינים ונגד חכים המבצעים את תפקידם הציבורי".

"יש להקים ועדת חקירה לבדיקת אלימות המשטרה בשנים האחרונות ולהשעות מיד את השוטרים התוקפים. הרשימה המשותפת תמשיך לעמוד לצד תושבי שייח ג’ראח", הדגישו.

גם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב לתקיפת כסיף בהפגנה במזרח ירושלים שתחת כיבוש ואמר כי "האלימות נגד חבר הכנסת עופר כסיף מזעזעת. לא מתקבל על הדעת שאדם יוצא להפגנה וחוזר חבול ופצוע. משטרת ישראל צריכה להוקיע מקרבה שוטרים שנוהגים כך כלפי אזרחים וחברי כנסת. אני בטוח שמפכ״ל המשטרה יתחקר את האירוע לעומק". ח"כ כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) נתקף בידי שוטרים במהלך פיזור הפגנה נגד הכיבוש בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית. כתוצאה מהאלימות שהופעלה נגדו, משקפיו נשברו – וחולצתו נקרעה, נפצע ופונה לבית חולים. הבוקר, כסיף שהה בחדר מיון בבית חולים בירושלים.

ח"כ כסיף מפונה לבית חולים לאחר שהיה קרבן לאילמות השוטרים בשייח' ג'ראח (צילום: זו הדרך)

 

מאות השתתפו אתמול, בהם פעילי חד"ש ומק"י, בהפגנה השבועית בשכונה נגד פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן לטובת מתנחלים. לאחר שהמפגינים סיימו לסייר בין בתי המתנחלים בשכונה, הם ביקשו לחזור לפארק שבו נערכת בדרך כלל ההפגנה. אז, כוח יס"מ חסם את דרכם והחל לפזרם בכוח תוך דחיפות ושימוש ברימוני הלם. כסיף סיפר כי ניסה להרגיע את הרוחות. "ראיתי שהשוטרים מתחילים להשתולל, הלכתי כדי למנוע את ההשתוללות ומישהו שלא יכולתי לראות העיף לי אגרוף לפנים", מסר לעיתונאים, "צעקו להם שאני חבר כנסת וזה לא עניין אותם. הם הפילו אותי והמשיכו להכות אותי גם כשהייתי על הרצפה. הם גם קיללו תוך כדי". האירוע תועד בווידאו (ר' קישור בידיעה זו) והתיעוד פורסם ברשתות החברתיות. לדברי כסיף, השוטרים גם מנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. "המשטרה מגנה על מתנחלים שמשתלטים על בתים של אנשים חפים מפשע. בושה וחרפה", הדגיש.

 

עוד בנושא:

פונה לבית חולים: ח"כ כסיף הותקף בידי שוטרים בהפגנה נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח

 

סרטון – שוטרים תוקפים אחה"צ את ח"כ כסיף בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/515617552786079

סרטון – ח"כ כסיף נואם בשייח' ג'ראח לפני תקיפת השוטרים:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/2887971501485247