תנועת שלום עכשיו תקיים סיור מחאה בחברון והפגנה מול 'בית המכפלה'

ביום שישי הקרוב, 20 באוקטובר בשעה 9:00, יתקיים לסיור מחאה מיוחד בחברון מטעם תנועת שלום עכשיו. מהתנועה נמסר "נערך את הסיור כדי לראות ולהכיר מקרוב את המציאות ההרסנית והנפיצה אותה מתדלקת הממשלה בעזרת קבוצת מתנחלים קיצונית בעיר הצפופה ביותר בגדה, בה חיים כ-800 מתנחלים בלב אוכלוסייה של 200 אלף פלסטינים".

הסיור יסתיים מול בית המכפלה ובהפגנה "נגד גרירת הרגליים של הממשלה שמסרבת לפנות את הבית עליו השתלטו מתנחלים בניגוד לחוק". ועוד "זהו סיור מחאה במיוחד כדי לראות וגם למחות נגד אוזלת היד של הממשלה בחברון ובדרישה לפנות את הפולשים מהמקום".

2017-10-14_162743

ממשלת הימין שאמורה לאכוף את החוק גוררת רגליים בנוגע לפינוי המתנחלים שפלשו לבית המכפלה בחברון ביולי האחרון. מספר משפחות של מתנחלים פלשו לבית המכפלה ביולי האחרון בטענה כי הם רכשו את המבנה. "זהו חלק מהניסיון המסוכן של קבוצת מתנחלים קיצונית להקים עוד התנחלות בלב העיר הפלסטינית הגדולה ביותר בגדה", נאמר בהזמנה לסיור.
מתחילת הדרך המדינה התייחסה לכניסתם למבנה כפלישה בלתי חוקית כיוון שהליך הרישום הראשון טרם הושלם וכל כניסה אליו לפני שההליך יסתיים הוא בלתי חוקי. טענת המתנחלים כי הם רכשו את המבנה והמדינה נתנה להם היתר עסקה, היא מופרכת וזאת גם על פי תשובת עו"ד ד"ר גיל לימון מלשכת היועמ"ש לעו"ד אבי סגל בא כוחם של המתנחלים שפלשו לבית שעתרו נגד כוונת הפינוי. באופן לא מפתיע ולמרות שעמדת המדינה כי יש לפנות את המבנה מהפולשים לעתירת הפלסטינים הממשלה ביקשה דחייה כבר 3 פעמים ובתגובתה האחרונה ביקשה הארכה במתן תגובתה לעתירת המתנחלים.

"ממשלת נתניהו שוב גוררת רגלים ולמרות שלכולם ברור שמדובר בפלישה בלתי חוקית היא מתעכבת בתגובתה לעתירה כדי להימנע מחובתה לאכוף את החוק ולהוציא את הפולשים מהבית שלטענתם הם רכשו. שוב הוכח כי ממשלת ישראל פועלת בשירות האינטרסים הצרים ביותר של הימין המתנחלי ומאפשרת לאנרכיה להשתולל בחסותה בחברון".

להרשמה להסעות: http://bit.ly/2hVZ9TG
לשאלות נוספות: yotam@peacenow.org.il
לאירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1851979748150020