תנועות שלום קוראות להשתתף בכנס 'מפנים את ההתנחלות מחברון' שיתקיים בכנסת

תנועות שלום קוראות להשתתף בכנס "חברון תחילה מפנים את ההתנחלות מחברון" שיתקיים מחר (שני) בשעה 15:00 באולם הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת. ההתכנסות תתקיים באולם ועדת הכנסת עקב האיסור שהטיל יו"ר הכנסת מהליכוד, ח"כ יולי אדלשטיין, לקיים את כנס באחד מאולמות המשכן. מלשכת אדלשטיין נמסר ש"לא יתאפשר לעשות כנס ביום שני מכיוון שנשיא צ'כיה מגיע לביקור בכנסת וינאם במליאה. כל המפגשים שתוכננו בוטלו".

יוזמי הכנס, חברי הכנסת איימן עודה (חד"ש – הרשימה המשותפת), ח"כ מיכל רוזין (מרצ), וח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), מסרו כי "ההתנחלות בחברון היא ביטוי של מדיניות ממשלתית הרסנית המשקיעה תקציבי עתק ומסכנת חיי אדם כדי לחזק ולשמור על קומץ מתנחלים קיצוניים. פינוי ההתנחלות בחברון הוא צעד הכרחי לפתרון מדיני וסיום הסכסוך הישראליפלסטיני". עוד הם מסרו כי הכנס יתקיים כמתוכנן והוסיפו "הכנסת איננה רכוש של היו"ר או של הימין הקיצוני. כל עוד המתנחלים נמצאים בחברון נמשיך לקיים את הכנס".

הזמנה לכנס נאמר ש"כבר 50 שנים שקומץ מתנחלים בלב לבה של האוכלוסייה הפלסטינית בחברון מובילים את הממשלה להנהיג משטר הפרדה אכזרי, פיזי ומשפטי, על האוכלוסייה הפלסטינית. מאות חיילים נשלחים על ידי הממשלה לבצע את ההפרדה בפועל, תקציבי ענק מושקעים לטובת אותו קומץ, על חשבון הציבור, והחיכוך בין האוכלוסיות מובילים למציאות הרסנית של אלימות, אירועים קיצוניים דוגמת טבח ברוך גולדשטיין ופרשת אלאור אזריה, ואבדן חיי אדם יהודים ופלסטיניים. רק בחודש האחרון הממשלה אישרה העברת 22 מיליון שקלים לטובת ההתנחלות בחברון, על חשבון קיצוץ רוחבי ב-14 משרדי ממשלה בבריאות, בחינוך, בשוויון החברתי ועוד. לא עברו שבועיים ושר הביטחון (לשעבר) ליברמן הודיע כי הוא מקדם תכנית חדשה לבניה בשוק הסיטונאי בחברון, לאחר כ-20 שנים שבהן לא אושרו לבנייה יחידות דיור חדשות בהתנחלות בתוך חברון".

בכינוס ייקחו חלק ארגונים, פעילים, מומחים וחברי כנסת. במפגש יוצגו נתונים חדשים אודות ההתנחלות, עדויות של חיילים ששירתו בחברון בשנים האחרונות, נשמע מפי מומחים נוספים שיפרטו על ההיבטים הביטחוניים וההיסטוריים, ומפלסטיניים תושבי האזור שיספרו על שגרת חייהם.

2018-11-25_203037

בתגובה לאיסור שהטיל אדלשטיין מסרו משוברים שתיקה: "יו"ר הכנסת לא רוצה שתדעו עבור מה חברים שלנו מתו בחברון. שנים מחיינו העברנו בשמירה על רחובות פלסטינים שנוקו מתושביהם עבור המתנחלים, שלא הייתה להם בעיה לקרוא לנו נאצים בכל פעם שלא נתנו להם להכות פלסטינים. לכן הסיפור הזה כל כך מדהים: ויו"ר הכנסת מנסה לעשות הכל כדי שהמפגש יבוטל. אנחנו לא מופתעים, אבל כן כועסים. מה, אדלשטיין, לא הייתה לך שום בעיה איתנו כשנשלחנו לשמור על הבית שלך בהתנחלות נווה דניאל, אבל כשאנחנו באים לספר לאיזו מציאות שלחתם אותנו פתאום אתה משחק אותה הצנזור של הכנסת? אדלשטיין, החיים שלנו זה לא להשתמש ולזרוק. בואו בשני לכנס בכנסת ותראו מה יו"ר הכנסת מעדיף שנשתוק לגביו". יצוין שביום שישי הקרוב, שוברים שתיקה תקיים סיור בחברון. גם תנועת שלום עכשיו ובצלם קראו לחבריהם להגיע כנס שיתקיים מחר.

פעילי יש דין מסרו: "ביום שני נשתתף יחד עם ארגונים נוספים בכנס 'חברון תחילה' שיערך בכנסת. נבוא לשם כדי להציג למשתתפים נתונים שאספנו לאורך שנים בנוגע לכישלון של מערכת אכיפת החוק הישראלית בטיפול בעבירות של מתנחלים כלפי פלסטינים ורכושם. ניתוח המידע והנתונים שלנו לגבי אירועי האלימות הרבים בחברון מראה שהצבא אינו פועל להגנה על תושבי חברון הפלסטינים מפני פגיעת המתנחלים ואינו מעניש חיילים ש'עומדים מנגד' בעת אירועים אלימים למרות שמחובתם ובסמכותם לעצור את הפוגעים. יתר על כן שמערכת אכיפת החוק – המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט – כושלת בכל הנוגע למיצוי הדין עם העבריינים. האחריות למצב הזה מונחת על כתפיהן של ממשלות ישראל, שלאורך השנים מובילות מדיניות סלחנית כלפי תופעת אלימות מתנחלים, ואינן פועלות למיגורה. התוצאה היא כישלון גורף של ישראל בכל הנוגע להגנה על פלסטינים מפני אזרחים ישראלים הפוגעים בגופם וברכושם".

לצפייה בדף המידע שהכין ארגון "יש דין" על חברון עבור הדיון שיתקיים מחר: http://bit.ly/HebronData