תנד"י שיגרה ברכה: הפדרציה הבינלאומית של הנשים הדמוקרטיות בת 75

תנועת נשים דמוקרטיות בישראל (תנד"י), שיגרה השבוע ברכה לפדרציה הבינלאומית של הנשים הדמוקרטיות במלאות 75 שנה לייסודה. על הברכה חתומות פתחיה סגייר, מזכ"ל תנד"י, ותמר גוז'נסקי, נשיאת התנועה. בעת ייסודה בנובמבר 1945 בפריס, קבעה הפדרציה שפעילותה תתמקד במערכה נגד הפשיזם ולמען השלום, לשוויון זכויות מלא לנשים ולהגנה על זכויות הילדים.

תנד"י נמנית עם תנועות נשים ב-160 מדינות החברות בפדרציה. בברכה נאמר, כי תנד"י הוקמה ב-1951 כארגון משותף של נשים יהודיות וערביות. הוא נאבק לסיום הכיבוש, לפינוי ההתנחלויות ולמען שלום ישראליפלסטיני צודק ויציב. בחודשים האחרונים נוטלות הנשים בישראל, וביניהן חברות תנד"י, חלק פעיל במערכה ציבורית רחבה להגנת הדמוקרטיה וחופש הביטוי וההפגנה מפני המגמות הדיקטטוריות של הממשלה בראשות נתניהו.

פדרציית הנשים מובילה מאבקים לביעור האלימות כלפי נשים, להעצמת נשים ולעידודן ללמוד ולעבוד מחוץ לבית, להגנת הזכויות של הנשים העובדות ולמען הבטחת ייצוג הנשים בכל המוסדות הנבחרים. בהקשר זה מצוין בברכה, כי תנד"י יזמה את הקמתם של מקלטים לנשים הסובלות מאלימות ותומכת בהצעת החוק שמטרתה לחייב גברים אלימים להשתתף בסדנאות נגד אלימות. כמו כן יזמה תנד"י את החוק לחינוך חינם לבני שלוש עד חמש שנים, המיושם כבר בישראל.

הידיעה פורסמה בגיליון השבוע של "זו הדרך", עמ' 10:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/12/G49_2020.pdf