תל-אביב: עובדי הדואר שבתו והפגינו נגד הפיטורים

מול מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב הפגינו הבוקר (שלישי) מאות עובדים של חברת הדואר נגד שר האוצר, יאיר לפיד, במחאה על הכוונה לפטר כ-1,500 עובדים. כמו כן, עד השעה 11:00 הושבתו כל סניפי הדואר בתל אביב. זאת נוסף על השביתה בשירותי הדואר נע

2014-09-02_193332

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע היום בוועידת "כלכליסט" כי יכריז על סכסוך עבודה בכל שירות המדינה למען עובדי דואר ישראל. "הסכמנו לפטר מעל אלף עובדים בדואר ישראל. הסכמנו על שורת צעדים לשיפור השירות. אתם יודעים על מה הוויכוח עכשיו? רוצים סתם כך לזרוק אלף עובדים כדי לקלוט למחרת אלף עובדים ארעיים שיהיו עובדי קבלן. אם נותנים לזה יד נותנים יד להרחבת העוני ולהעמקת הפערים החברתיים".

יצוין שמחר יתקיים בדיון בבית הדין לעבודה בנושא המשבר בדואר ישראל, בהשתתפות נציגי המדינה, הדואר, וככל הנראה גם ההסתדרות. המדינה צפויה לבקש מביהמ"ש ארכה של 45 יום על מנת להמשיך את המו"מ עם העובדים, לאחר שבדיון שנערך אתמול אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט, המדינה התנגדה לבקשת מחזיקי האג"ח של הדואר למינוי מלווה מטעמם לחברת דואר ישראל. עיקר המחלוקת נסוב סביב מספר המפוטרים במסגרת תוכנית ההבראה המתגבשת בדואר ישראל. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, הוסכם כי מאות עובדים ייצאו לפרישה מוקדמת, אולם בימים האחרונים הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר הציבו דרישה לפיה כ-1,500 עובדים קבועים נוספים יפוטרו. העובדים החלו אתמול בעיצומים בעקבות פיצוץ המו"מ והם לא יחלקו דואר ביישובים שבהם אין סניפי דואר למעט יישובי עוטף עזה. היום הם משביתים את סניפי הדואר בת"א במחאה. ניסנקורן אמר כי ההסתדרות לא תמנע דיון ב"רפורמה מבנית" במשק ואמר כי אפשר להגיע להפרטה ("רפורמה" בלשון האוצר) מוסכמת בחברת החשמל ובנמלים "שתהיה טובה למשק וטובה לצרכנים, אבל לא בשליפות".