תלמידים בבתי ספר בת"א וברמת גן מחו נגד גירוש חבריהם ללימודים

תלמידים ממסר בתי ספר יסודיים ותיכוניים ברחבי תל אביב ורמת גן קיימו הבוקר (ראשון) הפגנות נגד גירוש חבריהם ללימודים. הפגנות נערכו בין היתר בבתי הספר בלפור, גרץ, עירוני א', אילנות, ביאליק-רוגוזין, גימנסיה הרצליה, גבעון והלל. מנהל בית הספר התיכון "תיכונט" בתל אביב, רם כהן, הציב בשטח המוסד תערוכה עם תמונות ושמות הילדים המועמדים לגירוש. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב: "מור יוסף צריך להתבייש בתפקיד שלקח על עצמו. הוא בוגד בשליחותו הרפואית, בוגד בשבועתו כרופא, בוגד בערכי האדם הנעלים והבסיסיים ביותר. עליו לא אוכל לומר שאדם הוא אדם הוא אדם. הוא לא! הוא לא מגרש בדמעה ואולי אף קוצר ברינה".

תמונות של התלמידים המיועדים לגירוש, הבוקר, על גדר גימנסיה הרצליה בתל-אביב (צילום: א.ס.ף)

 

בהודעה שהופצה להורים בבית ספר גרץ כתבו המארגנים כי מדובר ב"מחאה שקטה נגד הגירוש של תלמידים ישראלים, חברים שגדלו איתנו, למדינות המוצא של הוריהם בפיליפינים. מטרת המחאה אינה מופנית לבית הספר אלא הבעת סולידריות קהילתית".

יצוין שערב פתיחת שנה הלימודים שלחו כ-100 מנהלים מנהלים מבתי ספר בתל אביב וקבוצות ההורים מכתב לשר הפנים, אריה דרעי, בו הם מביעים את התנגדותם לגירוש. במכתב נכתב: "אנו דורשים להפסיק את פעולות הגירוש של ילדי עירנו הלומדים במוסדות החינוך בעיר עם פתיחת שנת הלימודים. אנו דורשים לאפשר לילדות ולילדים ממוצא פיליפיני שאינם אזרחי ישראל, חבריהם של ילדינו לגן ולכיתה, לצאת מהמחבוא ולהתכונן בשלווה לשנת הלימודים שמתחילה עוד פחות משבוע".