תיק 5000: ח"כ חנין דורש לחקור מי מעוניין בהעתקת מכון וולקני לצפון

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת מביעה התנגדות גורפת לקצוץ של 22% בתקציב 2019 של מינהל המחקר החקלאי מכון וולקני וקוראת לכנס ישיבה משותפת עם ועדת הכספים טרם העברת תקציב משרד החקלאות ע"מ למנוע את הקיצוץ האמור. בדיון מהיר שנערך אתמול (שני) דרש ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) מגורמי האכיפה לפתוח בחקירה אודות הכוונה להעתיק את המכון הוולקני לצפון הארץ.

2018-02-27_202846

"הידיעות הן על כך שמר אלוביץ יש לו אדמות באזור המכון והמטרה בהעתקת המכון קשורה אליו. זוהי גם הסיבה בקיצוץ הרוחבי המדובר עכשיו שחותך בבשר החי של המכון, מייבש את כל תקציבו ומחייב אותו לסגור מערכות. המהלך הזה הוא דרמטי ומסוכן. אינני מטיל ספק ביכולות הביצוע של השר הממונה – לאורי אריאל קבלות ביצוע רבות אך בתחומים שמעניינים אותו. החקלאות פשוט לא מעניינת אותו".

מנהל המכון, פרופ' אלי פיינרמן, אמר בדיון כי הוא קיבל את המידע על הקיצוץ המתוכנן של המכון ל-2019 בהפתעה מוחלטת, "הקיצוץ הוטל בהפתעה ללא כל בחינה משותפת עם ההנהלה. יש כאן חוסר תיאום מוחלט. משמעות קיצוץ של 55 מיליון שקל מבסיס התקציב של מכון וולקני הוא פגיעה אנושה בפעילות המחקר עד כדי עצירתו והפסקת הפעילות".

ד"ר נירית ברנשטיין מוועד החוקרים של המכון, אמרה בדיון: "מאז נכנס השר אורי אריאל לתפקיד, הוא שם אותנו על הכוונת, מצד אחד הוא מתהדר בהישגי המכון ומצד שני הוא פועל לחיסול וסיכול המכון. וכשאנחנו תחת מטרה אז השר אריאל גם פועל בניגוד לכל ההמלצות המקצועיות שקבעו שאין להעתיק את המכון. בנוסף לכך, אנו חווים גזירות בשרשרת מהמשרד: התקבלה הוראה שלא ייעשה שיפוץ או בנייה במכון של דבר שלא ניתן להעתיקו, נקבע שיש להודיע לכל עובד חדש שעבודתו יכולה להיות בכל הארץ ועוד".