תחקיר של הטלוויזיה החברתית: 15 שנה מאז שחוקק חוק ההזנה בבתי הספר הוא מיושם חלקית

כמעט 15 שנה מאז שחוקק חוק ההזנה בבתי הספר הוא מיושם חלקית. כך עולה מכתבת תחקיר של הטלוויזיה החברתית. למרות מטרות החוק, הוא מיושם רק ב-100 רשויות מקומיות בלבד. "ונכון ל-2016 מספר הילדים הסובלים מאי בטחון תזונתי עומד על 352 אלף. יותר מזה, נקבע כי החוק ייושם רק בבתי ספר שמתקיים בהם יום לימודים ארוך, מה שסיבך עוד יותר את יישומו", נאמר בכתבה.

2018-10-15_202615

מליאת הכנסת אישרה לראשונה במארס 2004, בקריאה טרומית, את הצעת חוק ההזנה בתי הספר, בניגוד לעמדת הקואליציה הימנית דאז. ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר כי הוא תומך בחוק כזה, אולם למרות זאת החליטה הממשלה להתנגד להצעת החוק. ההצעה, שהגישה ח"כ יולי תמיר (העבודה), עברה ברוב של 46 תומכים ו-44 מתנגדים, ללא נמנעים.

לדברי כתבת הטלוויזיה החברתית ראג'א נאטור "אחת הדרכים שהמדינה קבעה לעצמה כהתמודדות עם תופעת חוסר הביטחון התזונתי בקרב תלמידים היא אספקה של ארוחה חמה לכל ילד במסגרת הלימודים. ככה ניתן להבטיח שכ-2 מיליון ילדים יקבלו ארוחה חמה ומזינה, אחת ליום, באופן שוויוני. זה אכן היה הרציונל של חוק ארוחה חמה שחוקק ב2004. היום, 15 שנים לאחר חקיקת החוק נבדוק מה נעשה ומה יש עוד לשפר. כמו הרבה דברים טובים, גם החוק הזה הגיע מהשטח".

בכתבה אמר ד"ר ישי מנוחין מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון ש"אין ארוחה חמה אוניברסלית, כי זה יקר ולא חשוב לממשלת ישראל. אם זה היה חשוב לה, אז הם היו עושים חוק שמחייב ארוחה חמה בבתיספר".

על כך הוסיפה נאטור ש"יישום חוק ארוחה חמה נתקל הרבה אתגרים שכרגע משרד החינוך לא מצליח להתגבר עליהם. למרות כל הקשיים באוקטובר התקיים דיון בכנסת על הרחבת החוק. נותר רק לקוות שהרחבת החוק תביא לכך שכל תלמידי ישראל יקבלו ארוחה חמה ומזינה, ויפה שעה אחת קודם".

לצפייה בכתבה:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=134&v=2MmuyWdI370