תחילת שנת הלימודים: בוטלו השביתות בבתי הספר העל יסודיים ובמערכת החינוך הערבית

ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים הודיע הערב (שני) כי בוטלה השביתה שאמורה הייתה להתחיל מחר בשעות הבוקר "בשל בעיות קריטיות ומהותיות הפוגעות בתלמידים ובמורים ושנותרו ללא מענה, הוחלט שלא לפתוח את שנת הלימודים מחר". "ארגון המורים קיבל את ההחלטה בכובד ראש ומתוך הכרה שאין ברירה ויש לזעזע את המערכת כדי לפעול לטובת עתיד מערכת החינוך", נמסר. "אם לא יימצא פתרון עוד היום ולא תחל הדברות אינטנסיבית לתיקון הכשלים המהותיים לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים מחר". "אנחנו מתכוונים בכל הרצינות להפעיל את סכסוך העבודה שהוכרז מזמן", אמר יו"ר הארגון, רן ארז, שציין כי במערכת החינוך העל יסודי פועלות שתי רפורמות שמנוגדות זו לזו. בין הנושאים שהניח ארז על השולחן: שכר מורים בתפקידי הדרכה, פגיעה בפנסיות והרפורמות בבחינות בגרות. ההחלטה על ביטול השביתה התקבלה בעקבות ישיבה דחופה בהשתתפות שר החינוך נפלתי בנט ורן ארז שנערכה בשעות אחה"צ.

2015-08-31_204703

בית הספר התיכון בכפר אבו תלול שבנגב (צילום: עדאלה)

כמו כן, בשעות הערב בוטלה השביתה של בתי הספר במערכת החינוך הערבי. זאת, בעקבות פגישה של נציגי הרשימה המשותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. עשרות ראשי ערים ערביות החליטו שלא לפתוח את שנת הלימודים בשל אפליה ואיהשוויון בתקצוב של מערכת החינוך. בנוסף, הרשימה דורשת צעדים ממשיים לקידום של תוכנית החומש לצמצום פערים חברתיים וכלכליים של הרשויות המקומיות הערביות. בישיבה סוכם על תקצוב נוסף של 600 מיליון שקל למערכת החינוך הערבית במהלך השנה והשנה הבאה.

לקראת הפגישה מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "הרשויות המקומיות הערביות נאבקות בניסיון לתת לאזרחים שירותים בסיסיים. הרשימה המשותפת מובילה ביחד עם ועד ראשי הרשויות את המאבק הזה המשפיע על היומיום של כל אזרח ערבי במדינה. שנת הלימודים העומדת בפתח אינה יכולה להיות בשורה משמחת לאזרחים הערבים כי מערכת החינוך שלנו נמצאת על סף קריסה, בגלל הזנחה ואפליה תקציבית מתמשכת. אני מקווה שראש הממשלה ישכיל להבין שזה אינטרס משותף של כלל האזרחים במדינה, להשקיע בחינוך, בתשתיות ובצמצום פערים חברתיים".