תושב עיסאוויה נורה על ידי שוטרים בפניו: דורש הכרה מהביטוח הלאומי

תושב עיסאוויה נורה על ידי שוטרים בפניו ודורש הכרה מהביטוח הלאומי. ביום רביעי הקרוב, תתברר תביעתו של לואי עביד בפני השופטת זהבה אגי, בבית המשפט המחוזי בתלאביב. ב-20 באוקטובר אשתקד, חזר עביד לביתו בכפר עיסאוויה עם הוריו, הכניס שקיות עם קניות לדירתו, שמע צעקות, יצא למרפסת בכניסה לדירתו, ונורה ישר בפניו עלידי שוטרים באמצעות כדור ספוג שחור. חובש המתגורר בסמוך לעביד, הגיע במהירות, מצא אותו שוכב ומדמם על הרצפה במרפסת, ופינה אותו תחילה לקופ"ח בכפר ומשם לבי"ח שערי צדק. הפצוע הועבר מבי"ח שערי צדק לבי"ח הדסה עין כרם. כתוצאה מהפגיעה הוא איבד עין, עצמות האף וארובת העין שלו התרסקו לגמרי. בזמן שעביד פונה לביה"ח, אשתו ניקתה את הדם במרפסת ומצאה את כדור הספוג.

2016-11-28_210004

שוטרים חמושים בכדורי ספוג (צילום: אקטיבסטילס)

על אף שביציאה מהכפר שוטרים עצרו את האמבולנס במחסום ולקחו את הפרטים של לואי עביד והחובש, עלאף שהשוטרים פרצו בבית החולים לחדר של עביד כדי לחקור אותו על נסיבות האירוע בעת שפניו היו מרוסקות, ועלאף עשרות פניות למשטרה גם עלידי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), המשטרה טענה כי האירוע לא מוכר לה וסירבה לתת לנפגע אישור על פגיעה מכוחות הביטחון כדי שיוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי. לדברי סנגורו, עו"ד איתי מק, "זו שיטה מוכרת של המשטרה לעשות מארב לפלסטינים בבית החולים, טרם הם קיבלו טיפול רפואי ותחת השפעת תרופות, כדי להחתים אותם על מסמכים ולהוציא מהם הודאות שווא שיתרצו את הפגיעה הלא חוקית בהם".

עו"ד מק הוסיף "בחלוף כעשרה חודשים, קיבלנו את חומר חקירת מח"ש: התברר כי המשטרה שיקרה כל הזמן והפגיעה בלואי הייתה מוכרת לה היטב – מדוחות משטרה עולה כי בסמוך מאוד לביתו של לואי עביד התרחשה הפרת סדר, ובמהלכה נורו כ-60 כדורי ספוג, כאשר המפקדים באירוע ידעו שלואי נפגע בפניו במרפסת ביתו. בהעדר אישור מהמשטרה ולמרות שפלסטינים ובעיקר יהודים הוכרו בעבר בנסיבות דומות כנפגעי איבה, המוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה של לואי. לכן הוגש ערר לבית המשפט המחוזי בתלאביב".