תושבי רמת השרון מתנגדים כריתת חורשת העמל ללא החלטת המועצה

עיריית רמת השרון אינה יכולה להגיש בקשה להיתר לתכניתה השנויה במחלוקת לכרות את חורשת העמל בלא אישור מועצת העיר. כך מסר עורך הדין תום סטרוגו, נציג ארגון "משמר החורשה" הנאבק נגד כריתת החורשה, במכתב ששלח היום (ראשון) לראש עיריית רמת השרון אבי גרובר. סטרוגו אף הזהיר במכתב את גרובר מפני ההשלכות של החלטה ללא אישור מועצת העיר.

2017-11-26_195011

החורשה שבמרכז רמת השרון (צילום: משמר החורשה)

חורשת העמל, בה למעלה מ-180 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז העירוני של רמת השרון ואחת משתי החורשות הגדולות האחרונות בעיר. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדוםחזה, והיא יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים בעיר. ארגון "משמר החורשה" הנאבק בהחלטה לכרות את החורשה כדי להקים במקומה בית ספר הציע מספר חלופות להחלטה לכרות את החורשה, וגם חברי מועצת העיר ניסו להעלות את הנושא לדיון במועצת העיר, אך בינתיים ראש העיר ממשיך ונמנע מלהתייחס לחלופות.

"נמסר לנו כי קיימת כוונה להגיש ולאשר בקרוב ברשות הרישוי את הבקשה להיתר הבניה של בית הספר היסודי בחורשת העמל. זאת, בכדי למנוע מאת המתנגדים הרבים, לרבות מקרב חברי המועצה, את הזכות החוקית והלגיטימית העומדת להם להתנגד למתן ההיתר, ומתוך ניסיון לבצע מחטף מעל לראשם של התושבים ושל חברי המועצה", כתב סטרוגו לגרובר.