תושבי עמק יזרעאל הפגינו בעת ביקור השר מופז – מתנגדים להקמת שדה תעופה בינלאומי

 

עשרות מפגינים קידמו אתמול (יום ב') את פניו של שר התחבורה, שאול מופז, בכניסה למנחת מגידו שבעמק יזרעאל, במחאה על התכנית להרחיב את המקום לפעילות של טיסות בינלאומיות. מופז הגיע למנחת לפגישה קצרה עם ראשי התושבים באזור, יום לאחר שהממשלה החליטה לקדם את עיקרי דו"ח הוועדה הציבורית לבחינת תוכנית אב לשדות תעופה בישראל, העוסק בהרחבה ופיתוח שדות תעופה שונים ברחבי הארץ, אשר חלקם יהיו משניים לפעילות הבינלאומית של נתב"ג.

 

"מופז אל תזהם" ו"מופז אל תהרוס את העמק הירוק", היו רק חלק מהסיסמאות שנכתבו בשלטים שהונפו על ידי התושבים. אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אמר במהלך הפגישה עם מופז: "אנחנו בעד פיתוח, אך מצד שני רוצים לשמור על השטחים הירוקים". נציג מהמועצה האזורית מגידו אמר: "אם יקום כאן שדה תעופה, כל שטחי החקלאות הגובלים במנחת יהפכו לשטחי מתאר. משמעות פיתוח כזה היא ירידה באיכות החיים שלנו ופגיעה בחקלאות לדור הבא".

 

נציג מהמועצה האזורית הגלבוע הוסיף: "היום אנחנו מתגוררים מספר ק"מ מבסיס רמת דוד, ושומעים את המטוסים – מה יהיה כשהם ינחתו ממש מעלינו? אם יקום פה שדה בינלאומי, איכות החיים תרד ואנשים יברחו מכאן. העניין הזה יפגע בנו קשות. לבוא ללב העמק, להכניס מטוסים כבדים – אני פונה אליך בשם תושבי הגלבוע להתחשב בעובדה שאנחנו רוצים לחיות פה באזור".