תושבי הרצליה יפגינו נגד תכנית המתאר מול בניין העירייה החדש

התנגדות לתכנית המתאר בהרצליה עולה מדרגה. ביום ראשון הקרוב, 18 ביוני, בשעה 18:30, תושבי העיר יפגינו מול בניין העירייה החדש, בן גוריון 22, נגד ראש העירייה משה פדלון. ראש העיר הודיע כי החליט לבחון מחדש את התכנית, אבל התושבים דורשים ממנו למשוך אותה לחלוטין ולבטלה.

2017-06-16_163222

"בניגוד לפרסומים מטעים על ידי ראש העירייה, תכנית המתאר של הרצליה לא בוטלה, לא הוקפאה ולא נמשכה בחזרה ולא נערך בה כל שינוי" מסרו פעילי "הרצליה איכות חיים" והוסיפו: "ראש העירייה הודה כי תכנית המתאר שהגיש בחיפזון לוועדה המחוזית הינה פגומה ודורשת, לפחות, התייעצות עם הציבור ועם מומחים והכנסת תיקונים. על כך מעידה הודעתו הדרמטית לעיתונות בשבוע שעבר. בהודעה מאוחרת מוסיף ראש העירייה ומסביר כי שוב אין בידיו למשוך התכנית הפגומה אותה הפקיד הוא עצמו בפזיזות. אין ספק כי במהלכיו אלה גרם נזק ממשי שילך ויחמיר עם השנים. גם ראשי העירייה הבאים לא יוכלו לתקן הנזק."

בקבוצה תוקפים את פדלון: "ראש העירייה יכול היה למנוע את האסון אם לא היה ממהר להפקיד את התכנית בוועדה המחוזית ב-17 במרץ. פעילי 'הרצליה איכות חיים' הזהירו אותו כבר לפני 4 חודשים בפני הפגמים, והמשמעויות ההרסניות של התכנית, אבל משיקולים לא ברורים העדיף להתעלם מהבקשות ומיהר להפקידה. איך אמרו חכמינו: אבן שנזרקה לבאר, גם מאה חכמים לא יוכלו להוציאה. קבוצת התושבים "הרצליה איכות חיים" המייצגת את כל הקבוצות בעיר המתנגדות לתכנית המתאר. בהפגנה צפויים להשתתף גם תושבים הפעילים במאבק נגד תכנית הבניה באפולוניה שזועמים על כך שהותמ"ל אישר תוספת של 1000 יחידות דיור לתכנית הבנייה וזאת לאחר שהמדינה התחייבה בבית המשפט לא להתקדם בשום דרך עם התכנית.