תושבי דימונה הפגינו למען עובדי הרכבת

 

שביתת עובדי הרכבת המבצרים בתחנת דימונה, נמשכת חרף הצו שהוציא הערב (יום ו') בית הדין האזורי לעבודה. כמו כן הודיעו ראשי הוועדים הגדולים בנגב שהם מצטרפים למחאת העובדים המוחים על כוונת הרכבת לפטר 15 מחבריהם. יו"ר מועצת העובדים של מפעלי ים המלח, ארמונד לנקריויו"ר מועצת העובדים של רותם אמפרט, שמעון סבן הודיעו כי לאות תמיכה עם שביתת עובדיהרכבת בדימונה לא יאפשרו הוצאת סחורות ממפעלי תאגיד כי"ל לייצוא
מאות מתושבי דימונה הגיעו אמש (יום א') לתחנת הרכבת בעיר כדי להזדהות עם עובדי הרכבת השובתים. המפגינים הגדילו לעשות, ומנעו בגופם מעבר של רכבות משא ונוסעים.
גולת הכותרת של המפגש הייתה מפגן הכוח הגדול של ועדי העובדים הגדולים באזור, בו נכחו יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, לנקרי, יו"ר מועצת העובדים של רותם אמפרט, סבן, יו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית בבאר שבע, דוד בהונקר, ויו"ר ועד העובדים של מפעל פריקלאס, איציק בן ישי. כנס המחאה נערך מאחורי חדר האוכל בתחנה, שם חונים מאות קרונות של רכבת ישראל, בהם קרונות עמוסים בחומרים מסוכנים. אהרן כהן, העובד הוותיק שהפך ממנהיג העובדים למועמד לפיטורים, אמר לכל מי שבא לחזקו: "אני מודה לכל הנכבדים שאיכפת להם. אנחנו במצוקה קשה של בטיחות". לדבריו, "אני מוכן להתפטר, בתנאי שהכבוד יוחזר לעובדים. כולם פה מושפלים ואני לא מבין למה יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהוא איש באר שבע, אינו מוכן לייצג אותנו במאבק הצודק".