תושבי אבו כביר בכנסת; ח"כ כסיף: משפחות קשות יום ייזרקו לרחוב

מפגש בהשתתפות תושבי אבו כביר שהדרום תלאביב נערך אתמול בכנסת ביוזמת חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), אילן גילאון (מרצ) ומיכאל ביטון (כחול לבן). עיריית תל אביביפו מאיימת לפנות את תושבי השכונה הוותיקים מבתיהם. היא מציעה הסכם פשרה ופינוי הבתים עד סוף החודש ומתן פיצוי של כ-100 אלף שקל סכום אינו מספיק לרכישת דירה חלופית.

ח"כ כסיף אמר בדיון: "הלב נקרע למשמע קולותיהם של תושבי השכונה. אחד מספר שהוא אינו יכול להבטיח קורת גג לילדיו. אחר מספר שהוא חולה סופני, ומבקש רק לא למות ברחוב. הדרישה של 20 המשפחות היא צנועה – דירה תמורת דירה. זוהי זכות אדם בסיסית, וזכותם מתוקף מגוריהם שם מזה עשרות שנים. אם ראש העירייה רון חולדאי לא יתעורר היום, כבר החורף ייזרקו משפחות קשות יום לרחוב, קשישים, נכים וילדים".

הכיסאות הריקים של נציגי משרד הבינוי והשיכון ועיריית ת"איפו בדיון שנערך אתמול בכנסת (צילום: שיחה מקומית)

חברת מועצת העיר ת"איפו שולה קשת (סיעת עיר לכולנו" הדגיש ש"כתושבת נווה שאנן, המקרה של אבו כביר אינו יוצא דופן. מדובר במדיניות של עיריית תל אביביפו והעומד בראשה. במשך הרבה מאוד שנים, אנחנו יכולות לראות שתושבות דרום תל אביב עומדות למכירת חיסול". לדבריה, "מי שההחלטה בידו היא רון חולדאי. לחץ עליו הוא חשוב כדי לעצור את המהלך האכזרי הזה שמתוכנן ל-1 בינואר. חייבת להיות התערבות של הכנסת כדי לעכב את העניין הזה."