תושבים בדרום תל-אביב הפגינו בדרישה לפנות את התחנה המרכזית החדשה

תושבי דרום תל-אביב הפגינו אתמול (שישי) שוב בדרישה לפנות את התחנה המרכזית החדשה. בהפגנה לקחו חלק עשרות הורים וילדיהם ויו"ר ועד שכונת נווה שאנן וחברת מועצת העיר שולה קשת מסיעת אנחנו העיר.

 (צילום: אנחנו העיר)

 

יצוין שתחנה המרכזית החדשה בתל אביב נרשמו חריגות משמעותיות של זיהום אוויר, פי 2 תחלואת סרטן ולב לעומת שאר העיר ו-55% יותר מקרי אסתמה. "התחנה פועלת ללא רישיון עסק מזה שנים ומשכך, וללא פיקוח נאות, היא עלולה להפוך למלכודת אש שתכלא בתוכה אלפי אנשים", נמסר בהפגנה.

ההפגנה נערכה לאחר שהעבודה המשותפת של צוות בין-משרדי מטעם העירייה ומשרד התחבורה הושלמו התוכניות לפינוי התחנה המרכזית החדשה. נבחרו שטחים חלופיים זמניים לקליטת האוטובוסים, עד שיעברו למסופי קבע, והוכשרה הקרקע להודעה על אי חידוש החוזה עם חברת התחנה המרכזית – הפסקת פעילות התחנה כבר בסוף
2023. אך לדברי הפעילים "על בשורה זו מעיבה עננה גדולה, אשר גורמת לתהות האם לא מדובר בספין נוסף של מקבלי ההחלטות, ושוב על חשבונם של תושבי דרום תל אביב. משרד התחבורה ועיריית תל אביב זורקים אחריות אחד על השני, לגבי זהות הגוף המממן של הפרויקט, כאשר אף אחד מהם אינו מוכן לתרום שקל לטובת העניין".

"אנו דורשים משני הגופים המוזכרים לעיל לראות את בריאות התושבים, זקנים וילדים, לנגד עיניהם, ולמצוא את המימון הדרוש. לא יתכן כי אנשים ימשיכו למות בגלל מאבקי תקציב קטנוניים, שכלל לא אמורים לעניין אותנו התושבים. אתם הנבחרים שלנו – אתם תמצאו את הפתרון", הדגישו.