תוצאות רשמית של הבחירות בעיראק: ניצחה הרשימה המשותפת א-סאדר והקומוניסטים

הרשימה המשותפת של המנהיג השיעי השיעי מוקדתא אסאדר והמפלגה הקומוניסטית ניצחה בבחירות לפרלמנט בעיראק כך הודיעה אתמול (שבת) ועדת הבחירות במדינה. הרשימה המשותפת זכתה ב-54 מושבים בפרלמנט, כשהבאים אחריו הם הגוש בראשותו של האדי אלעאמירי, מפקד מיליציה שיעית הנתמכת בידי איראן, עם 47 מושבים, ואילו הקואליציה של ראש הממשלה הנוכחי חיידר אלעבאדי הגיעה רק למקום השלישי עם 42 מושבים.

2018-05-20_173619

המורה סועאד חטיב, מועמדת המפלגה הקומוניסטית, שניצחה בבחירות בעיר נג'ף (צילום: המפלגה הקומוניסטית העיראקית)

אחרי פרסום התוצאות הרשמיות הכריז אסאדר בחשבון הטוויטר שלו: "הרפורמה מנצחת, השחיתות פוחתת". ההישג המרשים יעניק לו כוח רב במשא ומתן על הרכבת הקואליציה, משימה שלרשותה עומדים 90 יום מרגע פרסום התוצאות הרשמיות. עם זאת, הוא עצמו לא יוכל לכהן כראש הממשלה, מאחר שהוא אינו חלק מהרשימה שבראשה הוא עומד. אסאדר, שהוביל מיליציה שלחמה בכוחות האמריקניים לאחר הפלישה ב-2003, מתנגד לכל השפעה זרה על עיראק – הן אמריקאית והן איראנית. לפני הבחירות טהראן הבהירה כי היא לא תאפשר את השותפות בשלטון בעיראק של אסאדר והקומוניסטים.

בין חברי הפרלמנט החדשים שנבחרו בשבוע שעבר: המורה סועאד חטיב, מועמדת המפלגה הקומוניסטית שניצחה בעיר נג'ף, עיר ובה יותר ממיליון תושבים – כ-160 ק"מ דרומית לבירה בגדאד. נג'ף היא אחת הערים הקדושות ביותר לשיעה והיא מוקד הכוח הפוליטי השיעי במדינה. חטיב פעילה למען זכויות נשים ובמהלך מערכת הבחירות עשתה שעות רבות בשכונות העוני של העיר.