תוספת של 9% לעובדי רשות המסים; הסכם נחתם בחברת QAS

משרד האוצר, ההסתדרות והוועדים ברשות המסים חתמו אמש (ראשון) על הסכם לשיפור תנאי העסקתם של כ-6 אלף עובדי רשות המסים: מע"מ, מס הכנסה ויחידת הסמך שעיבוד ממוכנים (שע"מ). לא ברור אם 200 המשפטנים שעובדים ברשות המיסים תחת חוזה אישי יכללו בהסכם.

תוקפו של ההסכם שלוש שנים, וכולל תוספות שכר של 9% שתחולק לעובדים באופן דיפרנציאלי, הן כתוספת אחוזית והן כתוספת שקלית, שתתעדכן לפי מדד המחירים. חלוקת התוספת תתבצע בשלוש פעימות לאורך תקופת ההסכם, כאשר הפעימה הראשונה הינה בתוקף רטרואקטיבי החל מה-1 בינואר 2017, ושתי פעימות נוספות, שהקרובה ביניהן תיכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר 2018 ופעימה נוספת בתחילת שנת 2019.

2017-12-04_203007

עובדי מס הכנסה בפעולה (צילום: רשות המסים)

יש לציין כי תוספת השכר המוגדרת בהסכם היא בנוסף לעדכון שכר העובדים בשיעור של 7.75% מכוח הסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין שר האוצר משה כחלון.

כחלק מן ההבנות המעוגנות בהסכם, הצדדים הסדירו גם את הזכאות לתוספת פשיעה חמורה, המשולמת לעובדים העוסקים בפעילות מודיעינית וחקירתית, תוך הרחבת הזכאות לתוספת זו ליחידות נוספות שבעבר לא קיבלו אותה. העילה למתן התוספת ליחידות נוספות, בהן יחידות שונות באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, נעוצה בשינוי מודל ההפעלה של הרשות, כך שכל יחידות החקירות יטפלו בפשיעה מאורגנת ויחול עליהם ההסכם הקיים.

גם בסניף הישראלי של החברה הרב לאומית QAS נחתם אתמול על הסכם קיבוצי. החברה עוסקת במתן שירותי קרקע לחברות תעופה שונות: דלפקי צ'ק אין, שירות לנוסע ועוד. בחברה מועסקים כ-700 עובדים אשר התאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחצי, וייהנו מעתה מתנאי העסקה משופרים הכוללים: העלאת שכר שתגיע עד ל-20%, קרן השתלמות, הגדלת התוספת עבור משמרות הלילה ומתקציב רווחה שיועבר לקופת הוועד.

יו"ר ועד הפעולה, ליאור בצלאלי: "בסיומו של מו"מ מורכב וממושך אני מברך על כך שהצלחנו להגיע להסכם אשר יצעיד קדימה את תנאי ההעסקה בחברה ויקדם את העובדים".