תוספת שכר בתום השביתה במפעל סלטי צבר; הסכם בשיכון ובינוי: העובדים יקבלו מענק

ועד עובדי מפעל צבר שבקריית גת חתם על הסכם הכולל תוספת שכר של כ־7.6% עד ל־2022. זאת בתום השביתה במפעל הסלטים של אסם, שבבעלות החברה הרבלאומית נסטלה, על רקע אי הסכמות בגיבוש ההסכם הקיבוצי.

2018-12-10_195706

קבלת הדרישה המרכזית של העובדים כי ההסכם יחול רטרואקטיבית מפקיעת ההסכם הקודם במארס 2017 סללה את הדרך לסיום המשבר. בעקבות החתימה על ההסכם שבו 160 העובדים לעבודה והמפעל בקריית גת חזר לייצר סלטים.

כמו כן, לאחר סכסוך עבודה ממושך, ההסתדרות, הנהלת שיכון ובינוי ונציגי ועדי העובדים בקבוצה חתמו אתמול (ראשון) על הסכם מיוחד לפיו מאות עובדי שיכון ובינוי יקבלו מענק מכירה, בעקבות העברת מניות השליטה בקבוצה לאיש העסקים נתי סיידוף.

ההסכם יחול על כ-800 עובדים בקבוצת שיכון ובינוי, לרבות החברות הבנות והוא כולל עובדים בתפקידים מגוונים כגון נהגים, מהנדסים, עובדי בניין ותשתיות, עובדי מנהלה ופקידים, עובדי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) ועוד. עובדי קבוצת שיכון ובינוי הם חלק מכ-800 אלף עובדים במשק המאוגדים בהסתדרות.

כחלק מההסכם הוסדר מנגנון לחלוקת מענק לעובדי הקבוצה, בסך כולל של כ-10 מיליון שקל. גובה המענק משתנה ונקבע בהתאם לוותק והוא יחולק לעובדים המועסקים בה לפחות שלוש שנים וששכרם החודשי אינו עולה על 36,500 שקל. הישג חשוב נוסף בהסכם קובע כי כל זכויות העובדים ותנאי ההסכמים הקיבוציים הקיימים בקבוצה יישמרו וימשיכו לחול על אף העברת מניות השליטה לבעליהן החדשים.