תוספות שכר בתום השביתה בכלל ביטוח; הסגל הבכיר באקדמית ת"א יכריז סכסוך

שביתתם של 3,200 עובדי "כלל ביטוח" הסתיימה אתמול (שישי) בצהריים ומחר העובדים יחזרו לעבודה מלאה. בהסכם הקיבוצי שהושג, לאחר חודשים של מאבק, השיגים רבים לשובתים, כולל תוספות שכר. החברה תשלם תוספת שכר קבועה של 12% עד 14% בארבע שנות ההסכם. בהסכם הקודם, הראשון שנחתם בחברה, התוספות עמדו על כ15% בשלוש שנים.

עוד סוכם על תוכנית פרישה לעובדים עם עד 200% פיצוי פרישה בהתאם לוותק (צבירה של 4% פיצויים בשנה מעל 100%). בנוסף, אף שמשכורת 13 בוטלה לעובדים שהצטרפו בספטמבר 2012, העובדים שהצטרפו מאז יקבלו מענק התמדה שנתי של כ-6,000 שקל בתקופת ההסכם.

 2017-07-01_202103

שובתי "כלל ביטוח" במטה החברה (צילום: ועד עובדים)

כמו כן, נקבע כי תקציב הרווחה יעלה בכ-25% לכ-14 מיליון שקל בשנה. ההפרשות לפנסיה יגדלו מ-6.5% ל-7.5%. בנוסף יחולקו בונוסים שנתיים של עד 3% מהשכר כאשר יעד הרווח ירד מ-400 מיליון שקל (בהסכם הקודם) ל-300 מיליון שקל. עוד סוכם לראשונה על סבסוד קייטנות להורים עם ילדים בהיקף של אלפי שקלים לשנה ועוד מיליון שקל בשנה לרכישת ביטוחי בריאות; לראשונה הסכימה ההנהלה כי הוועד יוכל לרכוש ביטוח בריאות גם מחברות מתחרות. העובדים ייהנו גם מבדיקות סקר שנתיות.

יצוין כי "כלל ביטוח" היא קבוצת הביטוח הראשונה שעובדיה התאגדו תחת מטריית ההסתדרות, ונאבקו למען הסכם קיבוצי. לפני כשלוש שנים וחצי נחתם ההסכם הקיבוצי הראשון שתוקפו היה לשלוש שנים.

ההסכם כלל, בין היתר, תוספות שכר לעובדים, הגדלת הפרשות מעסיק לתגמולים והחלת הסדר לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים על כל העובדים, כולל השלמת סכום הפיצויים, נוסף על בונוס בכפוף ליעדי רווח, תקציב רווחה שנתי של 9 מיליון שקל, התחייבות לקרן השתלמות לעובדים עם קביעות, וזאת לצד הסדרים לעניין ניוד עובדים, איוש משרות, קידום עובדים וסיום העסקתם של עובדים קבועים.

השבוע הסגל הבכיר באקדמית תל אביב יפו, המאוגד לכוח לעובדים, אמור להכריז על סכסוך עבודה. משתתפי האסיפה שנערכה לפני שבועיים נתנו את המנדט בהצבעה דמוקרטית לוועד העובדים להכריז סכסוך עבודה. סכסוך זה יצטרף לסכסוך העבודה שהוכרז בקרב הסגל המנהלי במכללה גם הוא מאוגד בכוח לעובדים.

יצוין שהסגל הזוטר לסגל המנהלי במכללה הביע תמיכה במאבק העובדים המנהליים. "אנו מביעים סולידריות ותמיכה במאבקן הצודק והראוי של חברי וחברות הסגל המנהלי לשיפור תנאי העסקתן ולחתימה על הסכם קיבוצי מיטיב. העבודה השוטפת שלנו עם חברי וחברות הסגל המנהלי בחלוף השנים אופיינה תמיד במקצועיות ללא רבב, אמינות ואכפתיות אינסופית. החיבור המוחלט והכנה שלהן למקום עבודתנו ולציבור המרצים והסטודנטים מהווה נדבך מרכזי בהפיכת המכללה למוסד המוצלח והמכובד שהוא היום.
אנו מכירים בחשיבות של ניהול מו"מ בתום לב וגיבוש של הסכם קיבוצי מיטיב ראוי ומכבד", נאמר בהודעה.