תוך יממה מאות תרמו יותר מ-50 אלף שקל למימון הקנסות שהוטלו על הנכים

בעקבות החלטת המשטרה לחלק דו"חות לנכים החוסמים כבישים במסגרת מאבקם להעלאת קצבאות הנכות, תנועת עומדים ביחד ומטה מאבק הנכים יצאו אתמול (שני) בקמפיין מימון המונים למען מאבק הנכים. הקמפיין קורא לציבור לסייע לנכים בתשלום הדו"חות שתחלק המשטרה. ההכנסות יועברו לתשלום קנסות על חסימות כבישים ולהוצאות מטה מאבק הנכים.

"מ-2,342 שקל בחודש אי אפשר לחיות וגם לא לשלם קנסות", נכתב בעמוד הקמפיין. "במאבק למען העלאת הקצבאות כולנו חייבים לתמוך: להצטרף להפגנות וגם לתרום ולאפשר להן להמשיך להתרחש ללא חשש מהקנסות. בואו נשלם כולנו יחד את הדו"חות על חסימת הכבישים, ונתמוך במאבק הזה, שהצלחתו חשובה לא רק עבור ציבור הנכים, אלא עבור כל מי שחי כאן", נמסר מעומדים ביחד. תוך פחות מיממה, ועד לשעות הבוקר, נאספו יותר מ-50 אלף שקלים מ-400 תורמים.

 2017-09-26_202003

איתמר אבנרי, חבר הנהגת תנועת "עומדים ביחד", אמר: "מאבק הנכים הוא אחד המאבקים המרגשים שקורים כאן. אנשים אמיצים שיוצאים מהבית ודורשים מהממשלה שתתחיל סוף סוף להתייחס אליהם כמו שמגיע להם בכבוד ובשוויון. זה גם מאבק למען כולנו, כי הוא יגדיר באיזו חברה אנחנו רוצים לחיות חברה שוויונית וסולידרית שיש בה מקום ומענה לכל אדם או חברה דורסנית שאינה מתעניינת בחבריה".

יצוין שח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר, בתגובה לחלוקת הדו"חות, כי "הנכים, הנאבקים על מינימום של קיום בכבוד מקבלים עכשיו דוחות בגובה של כרבע מקצבת הנכות החודשית, על חסימת הכבישיםאת הדוחות האלה צריכים לשלם ראש הממשלה ושר האוצר שמקימים ועדות ונלחמים על קרדיט אבל לא מעלים בשקל את הקצבה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע אמש כי מחר (רביעי) יכנס ישיבה מיוחדת בהשתתפות ארגוני הנכים, נציגי ועדי עובדים ובכירי הארגון כדי לתכנן צעדים עתידיים, כיוון שההסתדרות רואה את עצמה שותפה למאבק הנכים.

ניסנקורן ספג ביקורת ביממה האחרונה, לאחר שאתמול העלתה ההסתדרות קמפיין כדי לעורר מודעות למחאה. הביקורת נובעת מכך שמסרים לטובת המחאה מועברים במדיה, אך בלי שראשי הארגון מצטרפים להפגנות או מציעים, בשלב הזה, להפעיל את כלי השביתה כסולידריות למאבק הנכים, אף שיש לו היבט תעסוקתי. זאת כיוון שחלק מטענות הנכים הן שאין לקזז את קצבת הנכות משכר ההכנסה של מי שעובד.

גם בראשית ספטמבר כונסה ישיבה רבת משתתפים, שאליה הצטרף יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד. למרות הפגישה, הממשלה טרם החלה בהנחת הצעת חוק המעלה את קצבאות הנכים החל מינואר 2018, לפי המתווה שמציע פרופ' אבי שמחון. גם לכשיחל הליך החקיקה כאמור, ארגוני הנכים, ההסתדרות ואף שר האוצר משה כחלון מעדיפים את הצעתו של פרופ' ירון זליכה, שבה כלולה גם הצמדה של קצבת הנכות להעלאות עתידיות בשכר מינימום והיעדר אבחנה בין סוגים שונים של נכויות. ארגוני הנכים יחד עם חברי הכנסת, בהם חנין ואילן גילאון (מרצ) דורשים להצמיד את הקצבה לשכר המינימום. לכך מתנגדת ממשלת הימין.

לתרומה מקוונת למען מאבק הנכים:

https://my.fundme.org.il/he/campaign/standing