תוך יממה הסתיימה השביתה בתדיראן מערכות; הוכרז סכסוך עבודה בבזן

עובדי מפעל התעשייה הביטחונית מקבוצת אלביט מערכות (תדיראן מערכות בע"מ לשעבר) הפסיקו אמש (ראשון) את השביתה שהחלה בשעות הבוקר. זאת, לאחר שההנהלה התחייבה לבטל את כל הצעדים החדצדדיים למיזוג החברה עם אלישרא במסגרת הסכם עם ההסתדרות ועם ועד העובדים של תדיראן מערכותבעקבות ההסכם יבוטל סכסוך העבודה בחברה שהוכרז ב-21 למרץ. מפעל תדיראן מערכות בחולון, המעסיק כ-260 עובדים, נקלע לסכסוך עבודה לאחר שההנהלה החלה לבצע פעולות חדצדדיות למיזוגו עם החברה בעלת השליטה, אלישרא מקבוצת אלביט. העובדים פתחו בעיצומים ביום רביעי שעבר ובשביתה מלאה אתמול.

2017-04-24_195639

משמרת מחאה בפתח מפעל תדיראן מערכות, אתמול (צילום: ועד עובדים)

במסגרת ההסכם בין ההנהלה להסתדרות ולוועד עובדי תדיראן מערכות התחייבה ההנהלה ליישם את הסכמי העבודה, לשמור על זכויות העובדים, וכן לבטל צעדים חד צדדיים למיזוג עם אלישרא. "נחתם הסכם מצוין שיאפשר להציל את החברה והמפעל שהם הבית שלנו", אמר יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות, סטריאן פינקל, "כרגע, אחרי החתימה על ההסכם, ניקינו את השולחן ואנחנו מוכנים לדבר על מיזוג בין המפעלים על בסיס הסכמה הדדית ובשקיפות מלאה".

יצוין שההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בבזן, בית הזיקוק הצפוני המופרט שבשליטת משפחת עופר, לרבות בחברות הבת שלה כרמל אולפינים, נדיב תעשיות פטרוכימיות ושמנים בסיסיים חיפה. מדובר בכ-1,700 עובדים. ההכרזה מצטרפת לסכסוך העבודה נוסף שהוכרז לאחרונה בבית הזיקוק האשדודי שבשליטת פז.

לפי ההסתדרות הנהלת בזן החליטה "להעסיק עובדים במתכונות העסקה פוגעניות ומתוחכמות שמטרתן עקיפת ההסכמים הקיבוציים הקיימים. כך למשל בוחרת הנהלה להעסיק עובדי קבלן למשך תקופות ארוכות בתחומים המצויים במסגרת פעילותה השוטפת של החברה, וכן מעסיקה תחת חוזים אישיים או תחת מעמד ארעי". סיבה נוספת לסכסוך העבודה נעוצה בחלוקת הבונוסים לעובדים לשנת 2016. לפי דו"חות החברה את 2016 היא סיימה ברווח נקי של כ-158 מיליון דולר ובהתאם לכך דורשים העובדים להגדיל את הבונוס שלהם".

"העובדים, שלהם חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה, דורשים להעלות את גובה הסכום שיקבל כל עובד מתוך הרווח הנקי", אומרים בהסתדרות. לדבריהם, "למרות נכונותם של העובדים וניסיונותיהם להגיע להסכמות ולקדם את המו"מ בסוגיות שבמחלוקת, הנהלת בזן מתבצרת בעמדותיה והובילה את הדיונים למבוי סתום. בהחלטה שנתקבלה פה אחד בקרב חברי ועדי העובדים של הקבוצה, הוחלט להכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים". יו"ר ועד עובדי בזן, אברהם וקנין, הוסיף: "נציגות העובדים מצפה מההנהלה להבין את צורכי העובדים, לכבד את ההסכמים ולחזור בדחיפות למו"מ פורה וענייני".