תוך חודשיים ארה"ב הפרידה כ-2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

ממשל ארצות הברית הודיע הלילה (שבת) כי 1,995 ילדים הופרדו מ-1,940 מבוגרים בגבול עם מקסיקו בין ה-19 באפריל ל-31 במאי. מדובר בעלייה דרמטית במקרי ההפרדה בין ילדים למבוגרים, מ-1,880 בסך הכול בתקופה שבין אוקטובר 2016 לפברואר השנה. זאת, בעקבות מדיניות ההגירה שמוביל הממשל כלפי הגירה בלתי חוקית.

חברי קונגרס ופעילים למען זכויות אדם מנסים למצוא את המקומות בהם מוחזקים הילדים, אך הממשל מסרב למסור את כתובותיהם. חברי האגודה לזכויות האזרח האמריקאית הצליחו לאתר מתקן בו מוחזקים מאות ילדים, במרכז מסחרי שנסגר לאחר המשבר הקפיטליסטי ב-2007, אך לאיש לא ניתן להיכנס.

2018-06-16_171648

הפגנה נגד הפרדת משפחות המהגרים (צילום: מיכאל פליישמן)

בחודש שעבר הודיע התובע הכללי ג'ף סשנס על מדיניות "אפס סבלנות" שבמסגרתה כל אדם הנכנס באופן בלתי חוקי לארצות הברית יעמוד בפני אישום פלילי. מהלך זה גורם לכך שילדים מופרדים מהוריהם. לפי גורם במשרד לביטחון המולדת, המשפחות הופרדו בגבול כדי שניתן יהיה להגיש כתבי אישום נגד ההורים. "קיים רצון שנתעלם מהחוק וניתן לאנשים עם משפחות מעבר חופשי לארצות הברית. אנחנו כבר לא פוטרים מאישום מחזורים שלמים של אנשים", אמר.

ברגע שהילדים מופרדים, מתייחסים אליהם השלטונות כאל קטינים שאינם מלווים, והם עוברים לטיפול שירותי הרווחה. הנוהג להפריד ילדים מהוריהם זכה לביקורת נוקבת של ארגונים לזכויות אדם ואף של האו"ם. ביום חמישי שעבר נערכו עשרות הפגנות ועצרות ברחבי ארה"ב כדי למחות נגד מדיניות זו של ממשל טראמפ.