תוך הנפת דגלים אדומים וקריאות נגד הכיבוש: שני סרבנים התייצבו בבקו"ם

כמאה מפגינים נושאי כרזות נגד הכיבוש ודגלים אדומים ליוו היום (ראשון) בצהרים את שני הסרבנים סער יהלום, בן 18 ממושב בארותיים, ומתן הלמן בן 20 מקיבוץ העוגן, שהתייצבו בבקו"ם במטרה להצהיר על סירובם לשרת בצבא בשל מדיניות הכיבוש. השניים צפויים להישפט ולהישלח למאסר.

2018-02-11_204510

ח"כ תומאסלימאן בהפגנה שנערכה בצהריים בבקו"ם. לידה (בצד שמאל): סער יהלום, מאחוריה מתן הלמן ובצידה השמאלי מזכ"ל בנק"י, עראפת בדרנה (צילום: רשת מסרבות)

בין המפגינים: קבוצה גדולה של פעילי ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) מכל הארץ כולל התזמורת; סרבנים רבים שריצו תקופות מאסר בגין סירובם לשרת בשטחים הכבושים ואף במלחמת לבנון הראשונה ב-1982, פעילי חד"ש ומק"י ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) שגינתה בעצרת המאולתרת את התקיפות האחרונות של חיל אוויר בסוריה וקראה לשלום בין המדינות והעמים ללא כיבושים.

עבור יהלום מדובר בפעם הראשונה בה הוא מצהיר על סירובו לשרת בצבא והוא צפוי להישלח לתקופת מאסר ממושכת. הלמן התייצב שוב בבקו"ם כדי להצהיר בפעם הרביעית על סירובו לשרת בצבא. הוא כבר ריצה עד כה חמישים ימי כליאה במצטבר בשלוש תקופות המאסר הקודמות, והוא צפוי להישלח שוב למאסר.

הלמן ויהלום, שנעזרים בתמיכה של רשת "מסרבות", נמנים עם מאה הצעירות והצעירים שחתמו עד כה על "מכתב השמיניסטים 2017" בו פנו לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולשרי החינוך והביטחון והודיעו כי יסרבו להתגייס לצבא בשל מדיניות הממשלה והכיבוש: "כדי להיטיב עם החיים של כולנו בין הירדן לים חייבים לסיים את הכיבוש ולהגיע לשלום. כבר חמישים שנה המצב "הזמני" מתמשך, ולא נוסיף לתת לכך יד". פעילי המכתב הקריאו את תוכנו בצהריים בפני המפגינים בפתח הבקו"ם בתל השומר.