שתי סרבניות כיבוש נידונו לתקופת מאסר נוספת של 30 יום בכלא הצבאי

סרבניות המצפון נועה גורגולן והדס טל התייצבו ביום חמישי בלשכת הגיוס תל השומר, והצהירו פעם נוספת על סירובן להתגייסעל כל אחת מהן נגזרו 30 ימי מחבוש, שמתווספים לתקופות מעצר קודמות. בסיומם של שלושים הימים הנוכחיים תרצה במצטבר גורגולן 71 ימים בכלא הצבאי וטל 50 ימי כליאה.

4

הדס טל ונועה גורגולן (צילום: מסרבות)

גורגולן בת 19 מנתניה, מסרבת להתגייס בשל אמונתה הפציפיסטית באיאלימות, ומשום שהיא מאמינה שעליה לפעול באופן אקטיבי להפחתת האלימות ולכינון השלום. עד כה דחתה ועדת המצפון את בקשתה לפטור מטעמי מצפון. היא דורשת להכיר בבחירתה המצפונית שלא להתגייס ולעשות שירות לאומי/אזרחי חלופי, ומוכנה לשלם את המחיר הצפוי – כליאה ממושכת.

להדס טל, בת ה-18 תושבת קיבוץ בעמק יזרעאל, זו תקופת כליאה שניה. טל, שמסרבת להתגייס מטעמים של התנגדות לכיבוש, אמרה עם כניסתה לכלא: ״אני מסרבת למרות שאני יודעת שהסירוב שלי לא יביא לסיום הכיבוש. אני מסרבת כי חשוב לי לא לתת למערכת הזאת להמשיך להתקיים מבלי התנגדות. הסרבניות שישבו לפניי בכלא לא סיימו את הכיבוש, אך יש משמעות אדירה למעשינו, בהעלאת מודעות, יצרת שיח. אנחנו יודעות שאמרנו 'לא', ולא צייתנו למערכת בגלל שזוהי ברירת המחדל, בגלל שזה יותר נוח". מוקדם יותר השנה נכלאו שלוש סרבניות מצפון (תמר אלון, תמר זאבי ועתליה בן אבא) לתקופות העולות על 100 ימי מחבוש בגין סירובן להתגייס.