שתי יממות לאחר המחאה ההמונית בבאר שבע: הדחפורים שבו וזרעו הרס בנגב

דחפורים המלווים בכוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר (רביעי) בכפר הבלתי מוכר ביר אבו אלחמאם וגרמו להרס רב ביישוב. שוטרי יחידת יואב אף היכו ועצרו מספר תושבים. לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגיבה לפעולת השלטונות ומסרה "מדיניות ההרס כלפי האזרחים הערבים הבדואים בנגב נמשכת. הם לא מסתפקים בהריסות אלא גם מכים ומפחידים את התושבים. שר הכלכלה עמיר פרץ אמר שייקח אחריות על הנושא אך בינתיים מדיניות ההרס ממשיכה. אם השר רוצה לקדם את החיים בנגב הצעד הראשון צריך להיות פירוק הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.

מסע ההרס נערך שתי יממות לאחר שמאות תושבים ערביםבדואים הפגינו בקריית הממשלה בבארשבע. המחאה נערכה נגד מדיניות האפליה וההתעמרות של ממשלת הימין והיא התקיימה במסגרת צעדי המחאה של ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל. בין משתתפי ההפגנה: יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה וחברי כנסת של חד"ש ברשימה המשותפת יוסף ג'בארין ועופר כסיף.

ועדת המעקב החליטה לפתוח בצעדי מחאה בעקבות התכנית להרוס עשרות בתים של תושבים ערביםבדואים. מהוועדה נמסר כי "כוחות האכיפה שבו לשטח בכל הכוח וחילקו עשרות צווי הריסה בכפרים הבלתימוכרים תלעראד, אזערורה, אום בדון, סהל אבגאר, ואלעראקיב. לצערנו חוזרים לשגרה, חוזרים לשגרת הריסות".

ההפגנה שנערכה ביום שני האחרון בקריית הממשלה בבארשבע (צילום: אל אתיחאד)

בתום ההפגנה מסר ח"כ ג'בארין: "לתושבים הערביםבדואים בנגב מגיע לחיות בכבוד ושוויון, בזמן שהמדינה ממשיכה לדבר אליהם בדחפורים. הפגנו מול קריית הממשלה בבארשבע נגד המדיניות הקבועה של גירוש, הפקעות, הריסות וצווי פינוי שהפכה שגרה ביישובי הנגב, וכן נגד תכנית ההפקעה של אדמות הכפר ח'רבת אלווטאן. יש לדרוש כן להכרה, לא לעקירה".

סרטון דחפורים זורעים הרס הבוקר בכפר הבלתי מוכר ביר אבו אלחמאם:

www.facebook.com/NegevCoexistenceForum/videos/267013727655743

עוד בנושא, במאמר שפורסם בגיליון "זו הדרך" 25 (עמ' 7):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G25_2020.pdf