שר התרבות ביטל ביקור בגלריה לאמנות אום אל-פחם בגלל שהוזמן ח"כ ג'בארין

שר התרבות חילי טרופר מכחול-לבן ביטל אתמול (רביעי) השתתפו במפגש בגלריה לאמנות אום אל-פחם בגלל שגם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת), תושב העיר, הוזמן לאירוע

מנהל הגלריה לאמנות באום אל פחם, סעיד אבו שקרה אמר: "טרופר הציב לי אולטימטום – והביקור בוטל". לדברי אבו שקרה "זו גישה פטרונית ומתנשאת, שעושה שימוש ציני בגלריה". אבו שקרה הוסיף ש"לפני כמה ימים פנו אליי מלשכתו של השר טרופר, וביקשו להודיע לי על החלטתו לבקר בגלריה כמחווה לפני הבחירות ולפני שהוא מסיים את תפקידו. שמחנו על ההצעה ומיד התחלנו להיערך לביקור שהיה אמור להתקיים אתמול".

השר טרופר ביטל אבל ח"כ יוסף ג'בארין הגיע. לצידו: מנהל הגלריה לאמנות באום אל פחם, סעיד אבו שקרה (צילום: זו הדרך)

 

"הזמנתי למפגש את נציגי העירייה ואת חבר הכנסת ג'בארין, תומך נלהב של הגלריה מראשית דרכה וממנהיגי היישוב, כדי להיות בין מקבלי פניו של השר", אמר אבו שקרה. "יום לפני הביקור המיוחל נשלח לי אולטימטום מלשכת השר – בטל את הזמנתו של ג'בארין או שהשר יבטל את ביקורו. סירבתי בתוקף לאולטימטום מאחר שג'בארין הינו עמוד תווך של הקהילה וההזמנה אליו כבר נשלחה. בתגובה בוטל ביקורו של השר".

"אני מבקש לשלוח את מחאתי הקשה על התנהגותו של שר התרבות, שעשה רושם גדול כמי שמקדם חיי אמנות ותרבות בארץ – אך בפועל נקט בגישה פטרונית ומתנשאת שעושה שימוש ציני בגלריה שכל תכליתה לקדם דיאלוג איכותי ושוויוני", אמר אבו שקרה. "ביטול הביקור בשל השתתפותו של ג'בארין חושף שהמניע האמיתי לביקור לא נובע מרצון כן לתמוך במוסד תרבות ערבי, אלא מתוך מניע נלוז של נראות וקידום עצמי בתקופת בחירות". לדברי אבו שקרה, "אני חש אכזבה גדולה מהשתלשלות אירועים זו, ומנגד מחויבות עמוקה להמשיך את הדרך שבה הולכת הגלריה מאז נוסדה, והיא להיות חלון פתוח לדיאלוג מכבד, המישיר מבט לתרבותו וזהותו של האחר".

לדברי ח"כ ג'בארין "הגלריה לאמנות היא מוקד תרבותי בולט שפועל רבות לקידום חיים משותפים ושר התרבות במעשהו חשף התנהגות מבישה ומתנשאת. לחברה הערבית נמאס מפוליטיקאים שמנסים לעשות עליה סיבוב". "הגלריה לאמנות באום אל-פחם ממשיכה בפעילותה ופותחת את שעריה לקהל אחרי שנת משבר קשה לפעילות התרבותית. באתי היום לתמוך בגלריה שהיא מוקד תרבות עבור העיר והציבור הערבי. הפעילות התרבותית המרשימה, לרבות הערבית-יהודית, לא צריכה אישורים משר התרבות כדי להמשיך לשרת את הקהל ואת עולם התרבות", הדגיש.