שר הפנים דרעי הצטרף לקנוניית הימין בניסיון להדיח את סגן ראשת העיר חיפה רג'א זעאתרה

שר הפנים ומנהיג ש"ס אריה דרעי הצטרף אתמול לקנוניית הימין כדי להדיח מתפקידו את סגן ראשת העיר חיפה יו"ר סיעת חד"ש במוצעת העיר, רג'א זעאתרה. דרעי כתב אתמול (שישי) כי יבדוק האם יש בסמכותו למנוע את מינויו של זעאתרה. "ראג'א זעתרה (כך נכתב במקור), חבר מועצת עיריית חיפה אינו יכול להתמנות לסגן ראש עיר בשכר כפי שמבקשת ראש עיריית חיפה", כתב דרעי בטוויטר.

זעאתרה, שנבחר מטעם סיעת "החזית החיפאית" של חד"ש, אמור לפי הסכמים קואליציוניים לכהן כסגן ראשת העיר במחצית השנייה של הקדנציה, ולהחליף בתפקיד את הרב דב חיון ממרצ.

2018-12-08_172556

המחאה על המינוי החלה בעמודי הפייסבוק ביוזמת תנועת "אם תרצו" הפשיסטית. בין היתר תקפו את זעאתרה חברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו), נאוה בוקר וד"ר ענת ברקו (הליכוד). השבוע פנה ח"כ יואב קיש (הליכוד) לשר דרעי להתערב בעניין.

זעאתרה אמר ל"הארץ" כי מכיוון שהליכוד וש"ס נשארו מחוץ לקואליציה בחיפה, מתנהל ביניהן מאבק פוליטי שנועד, לדבריו, להוכיח מי יותר ימני, "ומי מסית יותר נגד הערבים ומי יותר פטריוט, למרות שבעבר הליכוד ישב בקואליציה גם עם חד"ש וגם עם בל"ד. אני מבין שיש אנשים שאני קצת צורם להם. אני לא נבחרתי כדי לעשות נעים בגב לאף אחד, אני נבחרתי לשרת את הציבור שבחר בי".

מעיריית חיפה וקליש-רותם לא נמסרו תגובות, אולם ראשת העיר פרסמה לפני שלושה ימים פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ובו כתבה כי "חיפה היא עיר מעורבת, רב-גונית, מורכבת. סוד יופייה טמון בדיוק בזה, בפסיפס האנושי יוצא הדופן שיש בה. כאשר ערב הבחירות חתמנו הסכם עם דגל התורה, האשים אותי הציבור החילוני שאני אהפוך את חיפה לבני ברק. כאשר חתמתי עם ישראל ביתנו, האשים אותי ציבור מצביעי השמאל שחיפה תאבד את המתינות שלה ותיפגע. חתמנו עם מרצ, עם דוד עציוני, ועם עוד רבים אחרים. מצד אחד קראו לי עוכרת ישראל, מצד שני קראו לי גזענית". היא הוסיפה כי היא חיפאית ואוהבת את חיפה ואנשיה, וכי "הציבור הערבי הוא חלק מהעיר שלנו, חלק חשוב, ועלינו לכבד את רצון בוחריו".

 

עוד על ההסכם שנחתם בעיריית חיפה, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 8(:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G46_2018.pdf