שר החוץ של לוקסמבורג לח"כ ג'בארין: הסיפוח יהיה מסוכן לשלום האזור

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שוחח היום (רביעי) עם שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן, בעקבות כוונת ממשלת הימין החדשה לספח שטחים פלסטינים כבושים. "שוחחתי אמש עם השר אסלבורן, שהדגיש כי הסיפוח יהיה מסוכן לשלום האזור ומהווה הפרה של המשפט הבינלאומי. הצעתי לקיים ועידה בינלאומית לשלום שתקדם פתרון שתי המדינות והתנגדות נחושה לסיפוח. אנו נמשיך להושיט יד לכל הכוחות בארץ ובעולם, שמתנגדים להנצחת הכיבוש ולחיסול השלום".

"הסיפוח רע לישראל", כרזות של שלום עכשיו בתלאביב (צילום: שלום עכשיו)

גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הזהיר הבוקר מפני הסיפוח. "תהיה תגובה פלסטינית. אני לא יודע איך יכול להיות שזו תהיה תגובה עממית כמו האינתיפאדות, זה רק עניין של זמן", אמר בריאיון בגלי צה"ל. "לא מספיק לממשלה הזאת משבר חברתי וכלכלי חסר תקדים הם גם רוצים לזרוק שמן למדורה ולהצית אינתיפאדה שתגבה את חייהם של עוד קורבנות מיותרים משני הצדדים. כל אזרח בישראל שמאמין בשלום ודמוקרטיה מוכרח להתנגד לתוכנית המסוכנת של טראמפ וביבי", הדגיש.

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) קוראות להפגנה המונית בתלאביב, במוצ"ש, 6 ביוני, תחת הכותרת: "לא לכיבוש ולסיפוח – כן לשלום, לצדק ולדמוקרטיה". מחד"ש וממק"י נמסר: "ב-5 ביוני ימלאו 53 שנים לפרוץ מלחמת 67' ולכיבוש השטחים הפלסטיניים בידי ישראל. לאחר 53 שנות כיבוש וקולוניזציה, מכריזה כעת ממשלת נתניהוגנץ הגזענית על כוונתה להתקדם לעבר סיפוח של השטחים הפלסטיניים".

עוד נמסר: "סיפוח שטחים, כחלק מ'עסקת המאה' שמקדמת ארצותהברית, כופר בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית וממסד את משטר האפרטהייד הקיים בפועל בגדה המערבית ובירושלים המזרחית. היום ניתן לראות בבירור: מי שפועל להרעבת הפלסטינים ומטיל מצור על עזה, ירעיב גם את המעמדות המוחלשים בישראל ויהרוס את מה שנותר מהמרחב הדמוקרטי". חד"ש ומק"י קראו לכל הארגונים, הקבוצות, המפלגות והיחידים המתנגדים לכיבוש ולסיפוח להצטרף להפגנה.