שר החוץ של האיחוד האירופי: אם ישראל תספח חלקים בגדה המערבית – נגיב

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, פרסם אתמול (שלישי) הצהרה מיוחדת על הסכוך הישראלי-פלסטיני לפיה "אנו מודאגים במיוחד מההצהרות על הסיכוי לסיפוח בקעת הירדן וחלקים אחרים בגדה המערבית", והצהיר כי "אם יהיו צעדים כאלה, נאלץ להגיב". בנוסף לכך, חידד בורל את עמדותיו לגבי הכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטינים והדגיש כי "האיחוד האירופי לא מכיר בשטחים שנכבשו על ידי ישראל ב-1967". עם זאת ציין כי הוא "חוזר ומדגיש את מחויבותנו לשמירה על ביטחון ישראל, ביחס למתיחות המתעוררת באזור".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן במפגש עם שגריר שבדיה בישראל, מגנוס הלגרן, והשליחה השוודית לתהליך השלום באזור, השגרירה אנה המרגרין (צילום: זו הדרך)

 

"האיחוד האירופי מחויב באופן מלא למאמצים במציאת פתרון שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני" אמר בורל בראשית דבריו וציין כי "הדרך היחידה להביא להסכם בין הצדדים הוא בשלום צודק ומתמשך שיבנה מתוך משא ומתן ישיר בין ההנהגה הישראלית והפלסטינית, שיימצאו בו פתרונות לנושאים כמו מעמדה של ירושלים, הסדרת הגבול בשטחים ושאלת חוק השיבה לפליטים הפלסטינים".

יצוין שח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) נפגש השבוע עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה והציג בפניו את עמדת הציבור הערבי נגד עסקת המאה. "הצבעתי בפגישה על הסכנות שבתכנית טראמפ-נתניהו ומדוע רעיונות הטרנספר ושלילת האזרחות של תושבי המשולש פוגעים בזכויות בסיסיות והיסטוריות של הציבור הערבי.
דנו בחשיבות פתרון שתי המדינות בגבולות 67, כיבוד החוק הבינלאומי ועקרון השוויון בין כל האזרחים. זוהי קריאה לקהילה הבינלאומית לדחות על הסף את כל תכניה של עסקת המאה, להתנחלויות ולטרנספר, וכן ולפעול כדי לבלום תכניות אלו", מסר ח"כ ג'בארין.

בשבוע שעבר נפגשה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) עם שגריר שבדיה בישראל, מגנוס הלגרן, והשליחה השוודית לתהליך השלום באזור, השגרירה אנה המרגרין. "דיברנו על חומרת סעיפיה שבתכנית טראמפ והדגשתי את הצורך בעמדה אירופאית ברורה כנגד סיפוח וטרנספר. כמו כן הזהרתי כי עסקה זאת מערערת לא רק על התקווה להקמת מדינה פלסטינית, אלא גם על מערכת החוק והלגיטימציה הבינלאומית, ואירופה חייבת להתמודד עם זה", מסרה ח"כ תומא-סלימאן והוסיפה: "אין ספק שלנתניהו יש חברים דומים לו ברחבי העולם, אך בל נשכח שאנו מוציאים תמיכה רבה במאבקנו נגד הכיבוש, האפליה, והגזענות מצד ממשלות ועמים רבים בעולם".