שר החוץ הסיני קרא באו"ם לא לנטוש את הדיאלוג עם קוריאה הצפונית

שר החוץ של סין וואנג יי אמר הבוקר (שבת) כי ביקש מעמיתו היפני טארו קונו בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק שלא לנטוש את הדיאלוג בנוגע לקוריאה הצפונית. "אם הצד היפני ידבר רק על סנקציות ולא יעלה ניסיון לשיחות, או אפילו יפעל נגדן, זה ייראה כמנוגד להחלטות מועצת הביטחון", אמר השר הסיני. בנוסף, משרד המסחר של סין הודיע על הגבלות לאספקת נפט לקוריאה הצפונית. כך מוסרת סוכנות הידיעות של סין.

סין קראה אתמול לכל הצדדים לנהוג באיפוק לאחר ששר החוץ של קוראיה הצפונית אמר כי ארצו תשקול לבצע ניסוי בפצצת מימן באוקיינוס השקט. דובר משרד החוץ הסיני הוסיף כי ארצו מתנגדת להטלת סנקציות באופן חד צדדי, מלבד אלו שעליהן הוחלט במועצת הביטחון של האו"ם.

עוד אמר דובר משרד החוץ הסיני כי דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיהם בייג'ינג הורתה לבנקים סינים הפסיקו את עסקיהם עם קוריאה הצפונית, "לא מתיישבים עם העובדות". דובר משרד החוץ הוסיף כי סין מתנהלת לפי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

2017-09-23_181318

טראמפ ונשיא קוריאה הדרומית מון ג'האין הסכימו אתמול על "הגברת מאמצי ההגנה של סיאול ווושינגטון נוכח התוקפנות הצפון קוריאנית", כך נמסר בהודעה מטעם הבית הלבן. במהלך פגישתם האחרונה ביום חמישי הסכימו השניים על פריסה מוגברת של "נכסים אסטרטגיים אמריקניים בקוריאה הדרומית ובסביבתה". כמו כן, הספינה האמריקנית "רונלד רייגן" ביצעה אתמול תמרון צבאי משותף עם חיל הים היפני דרומית לחצי האי הקוריאני. בתמרון השתתפו שלוש ספינות מלחמה יפניות שכללו שתי משחתות ואת אחת מנשואות המסוקים הגדולות בעולם.

יצוין שדובר הקרמלין הדגיש אמש כי רוסיה מודאגת מאוד מהמתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני שנגרמת בשל "תקדימים מפוקפקים". זאת לאחר האיומים ההדדיים שהחליפו מנהיגי ארצות הברית וקוריאה הצפונית. "מוסקבה משוכנעת כי אין פתרון אחר לבעיית קוריאה הצפונית פרט לפתרון פוליטי ודיפלומטי", הוסיף.