שר החוץ הסיני קורא לדיאלוג לפתרון המשבר הדיפלומטי של קטאר

שר החוץ הסיני וואנג יי נפגש עם עמיתו הקטארי, השייח' מוחמד בןעבד ארחמן את'אני, בבייג'ין ביום חמישי שעבר, וקרא לכל הצדדים לפתור את הפערים ביניהם במסגרת המועצה לשיתוף פעולה במפרץ. על כך מסר רדיו סין הבינלאומי.

2017-07-24_184529

שר החוץ הסיני וואנג יי במפגש עם עמיתו הקטארי, השייח' מוחמד בןעבד ארחמן את'אני, בבייג'ין (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

"כל הצדדים צריכים להמשיך לפעול בריסון ולנהל שיחות פנים אל פנים בהקדם האפשרי כדי למנוע הסלמה במצב, לשלוח איתות חיובי בהתמודדות עם המשבר באמצעים פוליטיים ודיפלומטיים, ולהבטיח את התפקיד של המועצה לשיתוף פעולה במפרץ", אמר וואנג.

ההתנגדות לכל צורות הטרור היא קונצנזוס בקהילה הבינלאומיתמדינות המפרץ יכולות למצוא דרך לפתור את המשבר באמצעות שיחות כנות, על בסיס לחימה משותפת בטרור, כבוד הדדי, איהתערבות בענייניה הפנימיים של האחרת ושמירה על מחויבותן הבינלאומית, הוסיף וואנג.

"סין מעריכה ותומכת במאמצי התיווך של כווית", אמר וואנג, וקרא לקהילה הבינלאומית לסייע ביצירת תנאים לפתרון המשבר ברמה האזוריתכידידת אמת של מדינות ערב, סין מוכנה למלא תפקיד בונה בקידום שיחות השלום אם יהיה צורך בכך, אמר וואנג. שר החוץ הקטארי בירך על "עמדתה האובייקטיבית של סין בנוגע למשבר ואמר כי קטאר מוכנה לשמור על תקשורת ותיאום עם סין", ומקווה כי סין תמשיך למלא תפקיד חיובי.